PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rząd Zimbabwe zwolni 25 tys. pracowników

Rząd Zimbabwe, najważniejszy pracodawca kraju, zamierza zwolnić 25 tys. pracowników administracyjnych w ramach oszczędności.

  • Autor: JP
  • 13 wrz 2016 15:35
Rząd Zimbabwe zwolni 25 tys. pracowników
Prezydent Zimbabwe, Robert Mugabe będzie zwalniał (Fot.: Flickr, Al Jazeera English, CC BY 2.0)
REKLAMA

Decyzję na temat zwolnień ogłosił minister finansów Zimbabwe Patrick Chinamasa, a podała je rządowa gazeta The Herald.

Obniżono także płace i anulowano premie na czas najbliższych dwóch lat, a liczba ambasad ma zostać „zracjonalizowana”

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według słów Chinamasy wypłata wynagrodzeń dla pracowników pochłania 97 proc. budżetu Ministerstwa Finansów. Do 2019 roku zamierza zmniejszyć tę liczbę do 60 proc.

25 tys. stanowi ok. 8 proc. miejsc pracy w administracji Zimbabwe. Ich likwidacja została w Heraldzie opisana jako śmiały krok przeciwko niezrównoważonym wydatkom.

Już od kilku miesięcy administracja Zimbabwe ma kłopoty z wypłacaniem pensji swoim pracownikom, wliczając żołnierzy, nauczycieli i służbę zdrowia.

W lipcu 2016 r. doprowadziło to do jednego z największych strajków w państwie, zorganizowanego za pomocą WhattsApp, Twittea i Facebooka. 6 lipca lekarze, nauczyciele i urzędnicy nie przyszli do pracy.

Chimasa zaproponował podobne działania już w 2015 r., według Bloomebrga zostały jednak zablokowane przez prezydenta Roberta Mugabe. Podczas wyborów w 2013 r. Mugabe obiecał utworzenie 2 milionów miejsc pracy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rząd Zimbabwe zwolni 25 tys. pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.