Pracownik socjalny: Oddzielenie pracy socjalnej od przyznawania świadczeń wpływa na większą skuteczność pracowników

• Gdański MOPR realizuje projekt pilotażowy, którego celem jest rozdzielenie pracy socjalnej od świadczeń.
• Projekt realizowany jest w dwóch centrach pracy socjalnej i obejmie 1800 rodzin.
• Jednym z testowanych zadań było oddzielenie postępowania administracyjnego od pracy socjalnej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownik socjalny: Oddzielenie pracy socjalnej od przyznawania świadczeń wpływa na większą skuteczność pracowników

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku podejmuje kolejną inicjatywę doskonalącą oferowane usługi dla gdańszczan. Biorąc pod uwagę różnorodne, dynamiczne zmiany społeczne, ośrodek wprowadza rozwiązanie, które staje się nie tylko efektywne, ale przede wszystkim przyjazne każdej osobie i rodzinie zgłaszającej potrzebę pomocy w swojej trudnej sytuacji życiowej.

- Powodzenie wyzwań pomocy społecznej w głównej mierze zależy od ludzi, którzy tę pomoc tworzą i rozwijają swoją aktywność w służbie drugiemu człowiekowi, kierując się sercem, wrażliwością i życzliwością. Misja gdańskiego MOPR to słowa "Nasze wsparcie, Twoja samodzielność", tworzymy najlepsze warunki na drodze osobistego rozwoju gdańszczan. Dziś idziemy z duchem czasu – myślimy globalnie działamy lokalnie – mówił Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej podczas wizyty, którą złożył pracownikom socjalnym w Centrum Pracy Socjalnej w Gdańsku

Czytaj też: Ile zarabia i czym się zajmuje pracownik socjalny?

- Oddzielenie pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pozwoli na skuteczniejszą pomoc rodzinom w ich trudnej sytuacji życiowej. Pracownik prowadzący pracę socjalną skoncentruje się na zaangażowaniu rodziny i jej otoczenia w proces poszukiwania i wdrażania adekwatnych rozwiązań zgłaszanych problemów. Dzięki wyodrębnieniu pracy socjalnej, pracownik socjalny lepiej wykorzysta swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje we wprowadzaniu i utrwalaniu korzystnej zmiany w sytuacji rodziny. Wprowadzane rozwiązanie umożliwi pracownikom ds. świadczeń wnikliwie zapoznanie się z sytuacją rodziny, skuteczne motywowanie do wykorzystania własnych zasobów, uprawnień i możliwości oraz przyznanie adekwatnej pomocy. Wdrażany pilotaż to rozwiązanie umożliwiające podniesienie jakości oferowanych usług pomocy społecznej – informuje Ewa Wołczak, zastępca dyrektora MOPR ds. rozwoju.

Na czym polega zmiana i jakie korzyści przyniesie?

Pilotaż odnosi się do doświadczeń realizowanego przez MOPR w 2012 i 2013 roku projektu „Sukces Gdańskiej Rodziny” gdzie jednym z testowanych zadań było oddzielenie postępowania administracyjnego od pracy socjalnej. Zdobyte doświadczenia oraz efekty potwierdzają zasadność kontynuowania przyjętych rozwiązań. Stosowane w projekcie standardy i narzędzia pracy socjalnej pozwolą na pogłębienie wymiaru pracy socjalnej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.