Prawie 800 policjantów ruchu drogowego z całej Polski wzięło udział w specjalistycznym szkoleniu z zakresu doskonalenia jazdy samochodem i prowadzenia pościgu transgranicznego - poinformował komisarz Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
- Autor:PAP/RAF
- •18 paź 2020 9:01

- W zajęciach uczestniczyli przede wszystkim funkcjonariusze użytkujący nieoznakowane bmw 330i xDrive z wideorejestratorem - podkreślił policjant.
- Szkolenie obejmowało m.in. doskonalenie w jeździe slalomem, awaryjne hamowanie, jazdę po kręgu, którego nawierzchnia składa się zarówno z przyczepnej części asfaltu jak i płyty poślizgowej.
- Komisarz podkreślił, że od dłuższego czasu policjanci ruchu drogowego do pełnienia służby wykorzystują nowoczesne radiowozy z napędem na cztery koła o dużej mocy, wyposażone w automatyczną skrzynię biegów
Jak przekazał komisarz, szkolenie dla policjantów ruchu drogowego odbyło się w dwóch etapach w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy Sobiesław Zasada Centrum "Bednary Driving City".
- W zajęciach uczestniczyli przede wszystkim funkcjonariusze użytkujący nieoznakowane bmw 330i xDrive z wideorejestratorem. Policjanci ruchu drogowego, którzy w znacznej części na co dzień pełnią służbę w grupach "Speed", będą mogli teraz sprawniej wykorzystać potencjał, jaki dają im nieoznakowane radiowozy bmw - podkreślił policjant.
- Instruktorzy prowadzący szkolenie dla policjantów skoncentrowali ich uwagę m.in. na prawidłowym posługiwaniu się kierownicą w różnego typu zakrętach, odpowiednim torze jazdy, optymalnym operowaniu skrzynią biegów i hamulcem, panowaniem nad balansem samochodu - wyliczył komisarz.
Wskazał, że szkolenie obejmowało m.in. doskonalenie w jeździe slalomem, awaryjne hamowanie, jazdę po kręgu, którego nawierzchnia składa się zarówno z przyczepnej części asfaltu jak i płyty poślizgowej. - Jednym z elementów kursu było też hamowanie na łuku drogi - powiedział.
- Na stacji z trolejami instruktorzy prezentowali funkcjonariuszom, jak ważna jest prawidłowa praca rąk na kierownicy. Pomaga to zrozumieć, czym jest nadsterowność i jak zachowuje się samochód w poślizgu. Nawet przy bardzo małej prędkości - zdradził, dodając, że na sekcji z szarpakiem mundurowi poznali tajniki wyprowadzania auta z poślizgu.

KOMENTARZE (1)