- PortalSamorzadowy.pl
- •23 mar 2017 14:32
Burmistrz Jedlicza ujawniła wysokość nagród przyznanych pracownikom ratusza w latach 2010-2016. To konsekwencja wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie.

Od niespełna 98 tysięcy złotych do blisko 150 tysięcy złotych rocznie – tyle na nagrody dla pracowników ratusza wydawała w latach 2010-2015 gmina Jedlicze. Z puli nagród korzystało w tym czasie od 52 do 60 urzędników. Byli wśród nich zastępcy burmistrza, sekretarz, skarbnik gminy, kierownicy referatów, ale też gońcy i sprzątaczki.
Co ciekawe, w ubiegłym roku (czyli już po tym jak sprawa nagród zaczęła być głośna) pula na nagrody stopniała do zaledwie 37,6 tys. złotych. Skąd to wszystko wiadomo? Z Biuletynu Informacji Publicznej gminy Jedlicze. Kilka dni temu został w nim umieszczony pełen wykaz (z personaliami i pełnionymi stanowiskami) wszystkich osób, którym w latach 2010-2016 przyznano nagrody.
Sytuacja w gminie Jedlicze to nie pierwszy przypadek, gdy wnioski o ujawnienie nagród przyznanych pracownikom jednostki samorządowej wywołują we władzach samorządowych konsternację. Rok temu Sieć Obywatelska Watchdog Polska (organizacja pozarządowa zajmująca się prawem do informacji) wystąpiła do 66 urzędów miast na prawach powiatu o ujawnienie tych danych. Reakcje na ten wniosek były różne – część urzędów udostępniła wszystkie informacje (Rybnik, Zamość), o jakie występowała Watchdog Polska; część ograniczyła się do podania informacji o pracownikach pełniących funkcje publiczne (Lublin, Elbląg, Rzeszów, Żory); jeszcze inne podały personalia nagrodzonych i same kwoty nagród, ale już nie wskazały podstaw przyznania tych nagród (bądź odwrotnie – wysokość nagród i ich podstawę, ale bez personaliów), a były też takie, które odmówiły podania jakichkolwiek informacji w tej mierze (Suwałki, gminy Trójmiasta).
Czytaj więcej tutaj.


KOMENTARZE (1)