PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Kancelaria Sejmu, praca: Ile zarabiają i jakie wykształcenie mają pracownicy?

• W Kancelarii Sejmu zatrudnionych jest 1257 pracowników.
• 51 proc. zatrudnionych stanowią kobiety.
• 63 proc. pracowników posiada wykształcenie wyższe.

  • Autor:PAP/AT
  • 27 kwi 2016 17:04
Kancelaria Sejmu, praca: Ile zarabiają i jakie wykształcenie mają pracownicy?
Zasady wynagrodzenia pracowników Kancelarii Sejmu są określone w regulaminie (Siedziba Kancelarii Sejmu,fot.wikipedia.org/Piotr Drabik)
REKLAMA

Szef Kancelarii Sejmu Lech Czapla na posiedzeniu komisji regulaminowej i spraw poselskich poinformował, że średni wiek pracowników, to 47 lat. "Od kilku lat rysuje się wyraźna tendencja wzrostu liczby osób zatrudnionych z wyższym wykształceniem i spadku osób zatrudnionych z wykształceniem podstawowym i zasadniczym-zawodowym. Aktualnie 63 proc. pracowników posiada wykształcenie wyższe, w tym zdecydowanie większość wykształcenie magisterskie" - zaznaczył w środę (27 kwietnia) szef Kancelarii Sejmu.

Jak dodał, zasady wynagrodzenia pracowników Kancelarii Sejmu są określone w regulaminie wynagradzania pracowników Kancelarii Sejmu. "Ten regulamin jest ustalony jednostronnie - tak wynika z przepisów - przez szefa Kancelarii Sejmu i podlega zatwierdzeniu przez marszałka Sejmu" - wyjaśnił.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Kancelarii Sejmu jest instytucją dużą i dosyć skomplikowaną, mamy cały szereg stanowisk pracy, cały szereg obsługujących posłów grup pracowniczych" - zauważył Czapla.

Czytaj też: Kancelaria Prezydenta tnie koszty

Minister zapowiedział, że prawdopodobnie w najbliższym czasie ulegną zmianie niektóre świadczenia poselskie. "Wiadomo, że podstawowe świadczenia - czyli uposażenie oraz dieta poselskie są stabilne, (...) ale zrealizowałem już dyspozycje marszałków: Sejmu i Senatu, przygotowując zarządzenie, zmieniające środki na obsługę biur klubów w Sejmie i Senacie" - poinformował. Jak dodał, realizuje też drugą dyspozycję marszałka Sejmu o wzroście ryczałtu na biura poselskie.

Czapla przyznał też, pojawił się pomysł, aby przynajmniej jeden etat w ramach biura poselskiego, był finansowany bezpośrednio przez Kancelarię Sejmu.

Przypomniał, że obowiązkiem posła - w ramach otrzymywanego przez niego ryczałtu - jest utworzenie biura poselskiego. Jak dodał, w ramach ryczałtu, poseł musi też zatrudnić pracowników oraz opłacić koszty funkcjonowania biura poselskiego. "To nie są pieniądze przeznaczone na funkcjonowanie posła, jako obywatela, to są pieniądze, które są przeznaczone na funkcjonowanie obywatela, jako posła. To jest ważna różnica" - wyjaśnił minister.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kancelaria Sejmu, praca: Ile zarabiają i jakie wykształcenie mają pracownicy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.