PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

COVID-19. Inspektor danych osobowych podczas pandemii koronawirusa

Sytuacja związana z pandemią wpłynęła na pracę jednostek publicznych takich jak urzędy, szpitale, szkoły. Konieczność zapewnienia ochrony danych nabrała tu szczególnego wymiaru. Szczególnie ważna stała się też praca inspektorów danych osobowych.

COVID-19. Inspektor danych osobowych podczas pandemii koronawirusa
Administratorowi zawsze powinna zapalać się czerwona lampka, gdy dochodzi do zbierania danych (fot. pixabay)
REKLAMA
  • Inspektor ochrony danych (IOD) to osoba wspierająca administratora danych w realizacji obowiązków dotyczących ochrony danych osobowych.
  • Praca IOD w tym okresie staje się szczególnie istotna, a wsparcie, jakiego może udzielić administratorowi – bezcenne – zaznacza Piotr Sojka, inspektor ochrony danych w Urzędzie Miasta Gliwice.
  • Kwestie mierzenia temperatury pracownikom i interesantom, organizacja pracy zdalnej, informowanie o zakażeniach – te kwestie budzą nadal sporo wątpliwości natury prawnej. Pytamy zatem ekspertów.


Zgodnie z art. 37 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) do obowiązków inspektora danych osobowych należy:

• informowanie administratora o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii i doradzanie im w tej sprawie;
• monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów o ochronie danych oraz polityk administratora, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu;
• udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO;
• współpraca z organem nadzorczym;
• pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sytuacja związana z pandemią wpłynęła m.in. na pracę jednostek publicznych, takich jak urzędy, szpitale, szkoły. Konieczność zapewnienia ochrony danych nabrała tu szczególnego wymiaru.

- W związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, pracodawcy zmuszeni byli skorzystać z takich rozwiązań jak praca zdalna, postój, pomiary temperatury, a także spełniać obowiązki wynikające z tej szczególnej sytuacji. Sytuacja prawna nie wygląda najlepiej. Nowość sytuacji, brak przygotowania i interpretacji przepisów nie ułatwia sprawy – podkreśla Piotr Sojka, inspektor ochrony danych w Urzędzie Miasta Gliwice, członek Zespołu Ochrony Danych Osobowych przy Śląskim Związku Gmin i Powiatów.

Dostęp do budynku

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: COVID-19. Inspektor danych osobowych podczas pandemii koronawirusa

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.