PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: SZCZEPIENIA, RESTRYKCJE, LIMITY. WSZYSTKIE INFORMACJE W JEDNYM MIEJSCU

Angela Merkel na emeryturze dostanie nowe biuro i personel

Krytykę w Niemczech wywołał koszt organizacji biura, z którego urzędująca kanclerz Angela Merkel będzie mogła korzystać po przejściu na emeryturę – informuje dziennik „Die Welt”. Do dyspozycji ma być nowe biuro i dziewięciu pracowników z pensjami wynoszącymi do ponad 10 tys. euro miesięcznie - podaje.

  • Autor: PAP/AT
  • 17 lis 2021 22:39
Angela Merkel na emeryturze dostanie nowe biuro i personel
Angela Merkel (fot. PAP/Lafargue Raphael/ABACA)
REKLAMA

W środę rzecznik rządu Steffen Seibert podkreślił jednak, że jest to zgodne z wieloletnią praktyką.

"Zgodnie z długoletnią praktyką państwową kanclerzom zapewnia się biuro, gdy nie pełnią już służby, aby wspierać ich w wypełnianiu oficjalnych obowiązków" - podkreślił. Wyjaśnił, że biuro nie będzie mogło być wykorzystywane do działalności prywatnej lub nastawionej na dochód. Po zakończeniu pełnienia funkcji kanclerza Merkel "będzie wykonywać zadania, które leżą w interesie rządu federalnego i wynikają z bieżących obowiązków służbowych".

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Komisja główna Bundestagu zdecydowała we wtorek wieczorem, że po zakończeniu kadencji przez kanclerz Merkel zostanie jej przydzielone biuro. Zatrudniony zostanie szef biura i jego zastępca, dwóch specjalistów, trzech urzędników i dwóch kierowców. Dla pracowników na stanowiskach kierowniczych przewidziana jest pensja urzędnika państwowego, czyli ok. 10 400 euro miesięcznie.

Jak przypomina "Die Welt", Merkel będzie mieć o dwóch współpracowników więcej niż jej poprzednik Gerhard Schroeder (SPD) po odejściu z urzędu kanclerskiego w 2005 r. i o czterech więcej, niż ma obecnie.

"Nie tak wygląda skromność! (…) Rozmach w wyposażeniu tego przyszłego biura sprawia wrażenie, jakby powstać miał kanclerski gabinet cieni" - skomentowała na łamach Spiegel Online Gesine Loetzsch z Lewicy.

"Sprawa biura dla Merkel jest interesująca również na tle decyzji komisji budżetowej z 2019 roku, kiedy to zadecydowano, że przyszli kanclerze i prezydenci federalni powinni mieć tylko pięciu pracowników: kierownika biura, trzech pracowników biurowych i kierowcę. To o cztery osoby mniej, niż zaplanowano teraz dla Merkel. Decyzja ta dotyczy jednak tylko przyszłych kanclerzy i prezydentów federalnych" - zauważa "Die Welt".

Przed wrześniowymi wyborami parlamentarnymi w Niemczech Merkel, pytana o plany po zakończeniu kadencji, odpowiadała, że "chce odpocząć, zrobić sobie przerwę, (…) a potem może coś poczytać i podrzemać".

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Angela Merkel na emeryturze dostanie nowe biuro i personel

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.