PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Wirtualni asystenci zamieszają na rynku pracy?

Wszechobecna dostępność urządzeń Internetu rzeczy (IoT) i przyjęcie sztucznej inteligencji (AI) zwiększyły popularność wirtualnych asystentów. Tylko w 2021 roku łączna suma, którą biznes przeznaczy na tę technologię, wyniesie 6,2 mln USD. To o 12 procent więcej niż w 2020. A jak zapowiadają eksperci to dopiero początek. Czy wygoda i oszczędność sprawią, że ludzie w centrach kontaktu zostaną zastąpieni przez technologię?

  • Autor: pt
  • 27 sty 2022 12:51
Wirtualni asystenci zamieszają na rynku pracy?
Wydajność botów jest niezaprzeczalna, podobnie jak oszczędności dla firm (fot. mat. prasowe)
REKLAMA
  • Jeszcze przed pandemią autonomiczni agenci byli na dobrej drodze do bycia regułą niż wyjątkiem.
  • Częściowo dlatego, że technologia podnosi wydajność pracy, ale także dlatego, że konsumenci nie mają oporów przed kontaktem z technologią.
  • Branża call i contact center wydaje się być tą, której domeną najszybciej mogą stać się wirtualni asystenci.

W przeciwieństwie do komputerów wyposażonych w klawiaturę i mysz lub tabletów oraz telefonów z ekranem dotykowym, wirtualni asystenci umożliwiają interakcję za pomocą naturalnego dla nas sposobu komunikacji: języka mówionego. Interfejsy głosowe upraszczają kontakt z technologią.

- Wydajność botów jest niezaprzeczalna, podobnie jak oszczędności dla firm. Wirtualni asystenci torują drogę pracownikom, którzy normalnie odpowiadaliby na rutynowe pytania. To pozwala przesunąć ludzi do zadań bardziej wymagających i bardziej wartościowych dla organizacji - mówi Wojtek Stramski z Deep Change Ventures, polskiej spółki Stanusch Technologies pracującej nad rozwojem botów opartych na sztucznej inteligencji i dodaje:

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jeszcze przed pandemią autonomiczni agenci byli na dobrej drodze do bycia regułą niż wyjątkiem. Częściowo dlatego, że technologia podnosi wydajność pracy, ale także dlatego, że konsumenci nie mają oporów przed kontaktem z technologią. Pandemia ten kierunek tylko przyśpieszyła. –  kończy Stramski.

Czytaj: Firmy reagują na nowy trend. Tak się teraz wygrywa walkę o pracownika

Według badań opublikowanych w zeszłym roku przez firmę software'ową Vonage NewVoiceMedia 25 proc. ludzi woli, aby ich zapytania były obsługiwane przez bota lub inną samoobsługową alternatywę. 

Szczególnie asystenci głosowi angażują użytkowników na zdecydowanie wyższym poziomie niż inne formy kontaktu. Dlaczego? 

- Ponieważ język mówiony jest dla nas podstawowym i najbardziej oczywistym środkiem komunikacji - wyjaśnia Wojtek Stramski.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wirtualni asystenci zamieszają na rynku pracy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.