PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Snapchat jak LinkedIn i GoldenLine?

• Do najpopularniejszych platform zarządzania swoim zawodowym wizerunkiem w Polsce należą dziś serwisy LinkedIn i Goldenline.
• Eksperci przewidują jednak, że w tej kwestii coraz większą rolę zaczną odgrywać również nowe media społecznościowe jak np. Snapchat.

  • Autor: jm
  • 12 gru 2016 13:09
Snapchat jak LinkedIn i GoldenLine?
Po Snapchata coraz częściej sięgają również specjaliści. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

W 2015 r. liczba użytkowników LinkedIna przekroczyła 400 milionów. W Polsce, z tego portalu do budowania sieci zawodowych kontaktów korzysta już 1,3 miliona specjalistów. Dla rodzimego odpowiednika, czyli Goldenline, liczba ta zaś wynosi 2,2 miliona.

Profile w serwisach zawodowych, które od dawna służą jako wirtualne CV, to dziś jednak za mało, żeby wyróżnić się w oczach potencjalnych pracodawców czy partnerów biznesowych. Ograniczając się do nich, specjaliści tracą ogrom możliwości oferowanych przez wirtualne narzędzia takie jak podcasty, webinaria czy blogi eksperckie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Mitem jest przekonanie, że personal branding nie jest istotny w branżach, w których panuje rynek pracownika. Tego rodzaju narzędzia nie są przeznaczone dla osób, które szukają "jakiejkolwiek" oferty pracy, ale dla tych, którzy mają jasno określone cele zawodowe – mówi Magdalena Kuś, HR menedżer w firmie programistycznej GFT Polska.

– Serwisy takie jak LinkedIn czy Goldenline to dla rekruterów wciąż jedno z podstawowych źródeł informacji o kandydatach. Jednak na rynku pracy szczególną uwagę zwracamy na osoby, które idą o krok dalej i korzystają też z innych możliwości budowania swojej marki osobistej, np. dzielą się wiedzą podczas wydarzeń branżowych lub za pomocą kanałów online, np. w trakcie tzw. webinariów, czyli internetowych szkoleń. Dla pracodawcy to informacja, że dana osoba świadomie planuje swoją ścieżkę kariery i jest zorientowana na rozwój kompetencji - dodaje Kuś.

Snapchat nie tylko dla nastolatków

Wachlarz narzędzi, które można wykorzystać do promocji własnej marki stale się poszerza. Z jednej strony portale o ugruntowanej pozycji dodają nowe funkcjonalności. Na przykład LinkedIn umożliwia obecnie każdemu ze swoich użytkowników tworzenie artykułów i osadzanie ich w LinkedIn Pulse, czyli rodzaju portalu informacyjnego działającego w ramach tej platformy. Dzięki temu, nie inwestując w infrastrukturę, można nie tylko publikować własne eksperckie treści, ale także promować je poprzez swoją sieć kontaktów. Jeśli dany tekst będzie się cieszył popularnością, otrzyma dodatkową promocję od serwisu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Snapchat jak LinkedIn i GoldenLine?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.