Rewolucja w komunikacji wewnętrznej. Intranety, newslettery, biuletyny mało skuteczne

Skuteczna komunikacja wewnątrz firmy musi spełniać trzy założenia: docierać do pracownika w miejscu i czasie, w którym jest on otwarty na jej przyjęcie, nie wymagać od niego żadnego wysiłku i mieć krótką, atrakcyjną formę.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rewolucja w komunikacji wewnętrznej. Intranety, newslettery, biuletyny mało skuteczne

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

13 lut 2015 13:46


Jak twierdzi Bartosz Kluczyński, prezes start-upu BlueHat, własne biurko czy komputer - na które trafiają gazetki firmowe czy newslettery, nie są podatnym gruntem dla przekazywania ważnych, firmowych informacji.

- Firmowe newslettery są traktowane jako „przeszkadzacze” w bieżącej pracy, a intranet dla wielu osób jest często jedynie źródłem niezbędnych dokumentów takich jak wnioski urlopowe, regulaminy czy dane kontaktowe współpracowników - wyjaśnia Kluczyński. – Poza tym niosą ze sobą konieczność logowania, wpisywania adresów, co skutecznie odstrasza wiele osób od zdobywania informacji - dodaje.

Czytaj też: YouNick, BioNick, ale przede wszystkim HumaNick. Oto prawdziwy, biurowy odlot

Badania, prowadzone przez założycieli BlueHat na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven, pokazały, że ciekawym i dobrze funkcjonującym rozwiązaniem są wielkoformatowe ekrany dotykowe, instalowane w przestrzeniach socjalnych biur, czyli w miejscach, w których pracownicy dobrowolnie gromadzą się na kawę, posiłek czy krótką przerwę regeneracyjną i są otwarci na rozmowę, wymianę doświadczeń.

Na podstawie wyników tych badań oraz własnych doświadczeń biznesowych zespół BlueHat stworzył autorskie narzędzie o nazwie Spark, wspomagające komunikację wewnętrzną, przeznaczone przede wszystkim dla firm zatrudniających przynajmniej 150 osób oraz dla przedsiębiorstw, w których pracownicy (np. produkcyjni) nie mają w trakcie pracy bezpośredniego dostępu do komputera.

Innowacyjny pomysł Agnieszki i Łukasza Szóstków, Bartosza Kluczyńskiego i Rafała Kołodzieja zamienił się w dobrze rokujący biznes dzięki współpracy z parkiem technologicznym YouNick, który zainwestował w start-up 520 tys. zł.

Jak dokładnie działa taki system komunikacji wewnętrznej? Na ekranach dotykowych zainstalowanych w kuchniach lub innych przestrzeniach socjalnych, każdego dnia pracownicy łatwo i szybko mogą znaleźć informacje związane z działalności firmy. Mogą to być dane o aktualnie prowadzonych projektach i osobach w nie zaangażowanych, rekrutacjach wewnętrznych i awansach czy ważnych wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa.

To także baza kontaktów do wszystkich osób w danej firmie oraz prognoza pogody, program kin czy wydarzeń sportowych. Kluczową cechą systemu jest możliwość zasilania go informacjami przez wszystkich pracowników, a nie tylko przez działy odpowiedzialne za komunikację. Takie rozwiązanie stymuluje ludzi – jako współautorów kontentu - do wymiany doświadczeń, rozmów i dzielenia się wiedzą.

Narzędzie może działać samodzielnie lub jako dodatkowy kanał dystrybucji dla intranetu czy wewnątrzfirmowych portali społecznościowych, pobierając z nich informacje. Praca związana z aktualizacją danych w systemie została ograniczona do minimum. Dzięki zintegrowaniu ekranów ze wszystkimi dostępnymi w firmie bazami danych i systemami IT, większość ważnych informacji pobierana jest automatycznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.