PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Recepcjonista, przewodnik, czy info kiosk. Ten robot sprawdza się w wielu rolach

• Wyposażony w czujniki i kamery robot społeczny może pracować jako recepcjonista, przewodnik, czy spełniać funkcję info kiosku.
• Jeden z takich robotów, skonstruowany we Wrocławiu Eugenius, mówi po polsku, angielsku i włosku, potrafi się przywitać i dobrze czuje się w tłumie.

  • Autor: PAP
  • 13 paź 2016 12:50
Recepcjonista, przewodnik, czy info kiosk. Ten robot sprawdza się w wielu rolach
Głównym przeznaczeniem skonstruowanego przez tę firmę Eugeniusa jest praca w miejscach, gdzie jest dużo ludzi. (Fot. Robot EuGenius/Facebook)
REKLAMA

Jak powiedział Łukasz Leśniak z General Robotics, głównym przeznaczeniem skonstruowanego przez tę firmę Eugeniusa jest praca w miejscach, gdzie jest dużo ludzi, czyli na przykład w muzeach, na targach, na dworcach czy lotniskach.

- W takich miejscach robot swoim sympatycznym wyglądem zwraca uwagę, przyciąga ludzi i skutecznie może przekazać im określone informacje - podkreślił.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Roboty w pracy. W tych zawodach to już normalność

- Pomysł narodził się we Wrocławskim Parku Technologicznym, miał to być robot przede wszystkim muzealny, miał oprowadzać wycieczki, działać trochę jako info kiosk - dodał Leśniak.

Taką funkcję spełnia pierwszy egzemplarz Eugeniusa, pracujący w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.

Eugenius działa dzięki ponad 20 silnikom, wyposażony jest w kamery, skaner laserowy, czujniki, w tym czujnik przestrzeni zamontowany na klatce piersiowej robota. Jak na razie powstały dwie takie maszyny. - To są ciągle prototypy, które ciągle rozwijamy, nie jest to jeszcze na pewno produkcja masowa - zaznaczył Leśniak.

Czytaj też: Oferty pracy znikną przez automatyzację. Tutaj roboty zastąpią ludzi

Jak poinformował, robot mówi teraz po polsku, angielsku i włosku. - Dysponuje wachlarzem około 200 tekstów, które są standardowe do nawiązania rozmowy i podtrzymania jej. Robota oczywiście można zaskoczyć, jeśli ktoś zapyta go o coś, na co go nie przygotowaliśmy, to wtedy zwykle powie: "niestety jeszcze nie mogę odpowiedzieć na to pytanie" - dodał Leśniak.

Czujniki i kamery, jakimi dysponuje robot, umożliwiają mu poznawanie otoczenia oraz rozpoznawanie osób w jego pobliżu. Oprogramowanie Eugeniusa pozwala mu na działanie w trzech trybach: punktu informacyjnego, autonomicznego przewodnika oraz w trybie zdalnym, w którym w każdej chwili istnieje możliwość przejęcia kontroli nad robotem za pomocą bezprzewodowego pilota.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Recepcjonista, przewodnik, czy info kiosk. Ten robot sprawdza się w wielu rolach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.