PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca w marketingu: Nadciąga rewolucja w pracy marketera?

• Marketerzy muszą nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi.
• Jak jednak wynika z badania "Nowe trendy w marketingu" do wielu nowych narzędzi podchodzą z ostrożnością.
• Według ekspertów branżę czekają spore zmiany po pojawieniu się na rynku młodego pokolenia, które wyrosło w trakcie lub po rewolucji internetowej.

  • Autor: jk
  • 1 gru 2016 10:29
Praca w marketingu: Nadciąga rewolucja w pracy marketera?
Marketerzy najlepiej znają pojęcia e-mail marketingu, social mediów czy wideo marketingu. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Wydawać by się mogło, że zdobywanie wiedzy dotyczącej nowych trendów jest dziś prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mnóstwo darmowej wiedzy znajduje się w internecie. Ilość treści dotyczących nowych trendów jest astronomiczna, a przeróżne spotkania branżowe propagują coraz to nowsze narzędzia marketingowe. Jesteśmy wprost atakowani informacjami o trendach.

- Nadmiar informacji o nowościach staje się jednak coraz bardziej przytłaczający i na pierwszy rzut oka trudno odróżnić buzzword od narzędzia, które może przynieść wzrost organizacji. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę - mówi Marta Górazda, Strategic Planner w Mind Progress Group, koordynatorka badania „Nowa rola marketingu".

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Polscy marketerzy ostrożni
 
Jak te nowe narzędzia traktują polscy marketerzy? Wyniki badania pokazują, że do wielu z nich podchodzą z ostrożnością. Niektóre z nowych narzędzi nie są im nawet znane lub w ogóle ich nie interesują. 

- W obszarze stosowanych narzędzi komunikacji digital marketingu wciąż na czele znajduje się własna strona internetowa – jej posiadanie zadeklarowało ponad 93 proc. respondentów - wskazuje Jacek Kotarbiński.

Kolejnymi działaniami cyfrowymi wskazywanymi w tym zakresie są: e-mail marketing - 56 proc., social media - 48,8 proc. oraz SEO (ang. search engine optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) i SEM (ang. search engine marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach) - 45,5 proc.

Mało znane narzędzia

- Marketerzy najlepiej znają pojęcia e-mail marketingu, social mediów czy wideo marketingu, natomiast o wiele trudniej z pojęciami, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku lat: growth hacking (strategia marketingowa skoncentrowana silnie na wzroście), proximity marketing (marketing sąsiedztwa), programmatic (zautomatyzowany sposób kupowania i sprzedawania reklam w internecie) czy gamifikacji (grywalizacji) w internecie – dodaje Kotarbiński.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w marketingu: Nadciąga rewolucja w pracy marketera?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.