PARTNER PORTALU partner portalu

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej za pomocą powiadomień push

Dzisiejszy sukces w biznesie w dużej mierze zależy od ruchu na stronie. Istnieją zarówno płatne, jak i bezpłatne metody zwiększania ruchu w zasobach internetowych. Można wyświetlać reklamy kontekstowe lub stopniowo promować swoją stronę za pomocą SEO, promować ją na Facebooku lub publikować artykuły w mediach specjalistycznych. Ale jak zatrzymać odwiedzających, których już przyciągnęliśmy? Jak ich zainteresować i znów zaprosić na stronę?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej za pomocą powiadomień push

Z tego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć ruch na stronie, ponownie angażując lojalnych odbiorców za pomocą powiadomień push przeglądarki.

Jak działają powiadomienia push?

Powiadomienia push w sieci to technologia działająca w przeglądarkach internetowych. Umożliwia wysyłanie wiadomości bezpośrednio ze strony internetowej do użytkownika nawet po jej opuszczeniu. Powiadomienia push pojawiają się na ekranie urządzenia mobilnego lub stacjonarnego, gdy jest dostęp do Internetu.

Technologia obejmuje szerokie grono odbiorców dzięki wielu platformom. Ponadto instalacja powiadomień na stronie nie wymaga dużych inwestycji w przypadku korzystania z gotowej usługi (na przykład Gravitec.net). Push integruje się ze stroną bezpośrednio i za darmo.

W jaki sposób powiadomienia push zwiększają ruch?

Po implementacji każdy odwiedzający stronę otrzymuje propozycję dostarczania powiadomień w wyskakującym oknie.

Można też ustawić własną regułę dotyczącą wyglądu widgetu subskrypcji. Wyzwalaczem może być na przykład otwarcie określonego elementu strony. Domyślnie natywne okno subskrypcji wyskakuje automatycznie podczas odwiedzania strony internetowej – pod warunkiem, że użytkownik nie skonfigurował indywidualnych reguł wyświetlania powiadomień w swojej przeglądarce.

Wyjątkowość subskrypcji push polega na tym, że użytkownik staje się subskrybentem przez jedno kliknięcie. Jest to szczególna zaleta powiadomień push w porównaniu do innych kanałów marketingowych, pozwalają one bowiem szybko utworzyć bazę.

W przypadku stron internetowych o dużym natężeniu ruchu (na przykład zasoby informacyjne) push jest autonomiczną platformą do komunikowania się z docelowymi odbiorcami. Użytkownik nie musi korzystać z Google ani przeglądać Facebooka, aby przeczytać najnowsze wiadomości. Subskrybenci widzą powiadomienie na ekranie swojego laptopa lub telefonu komórkowego i natychmiast przechodzą na stronę. 

Użytkownik jest na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami bez zbędnego wysiłku. Jednocześnie serwis informacyjny zwiększa ruch, utrzymuje uwagę użytkowników i tworzy u odbiorców nawyk powrotu do swoich materiałów.

Wskaźniki i statystyki

Ile ruchu daje push? Podajemy przybliżone liczby z doświadczeń kampanii web push w serwisie Gravitec.net.

Na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę?

  • Konwersja na subskrypcję – od 5 do 15%,
  • Czytelność powiadomień – do 90%,
  • CTR lub klikalność wiadomości – 2-30%,
  • Wzrost ruchu na stronie dziennie – 5-25%.

Oczywiście wskaźniki różnią się w zależności od niszy, popularności strony internetowej, jej wiarygodności, jakości treści, usługi lub produktu, sezonu i ustawień kampanii.

Na przykład witryny informacyjne wysyłają powiadomienia znacznie częściej niż, powiedzmy, sklepy internetowe. W pierwszym przypadku może to być 3-5 powiadomień dziennie, w drugim – 3-5 akcji tygodniowo. W związku z tym liczba powrotów klienta na stronę jest bardzo różna.

Wyobraźmy sobie serwis informacyjny, który ma milion odwiedzających dziennie. W ciągu kilku miesięcy liczba subskrybentów wzrośnie na nim średnio do 300 000 użytkowników. Jeśli witryna wysyła 3 powiadomienia dziennie, nawet przy niskim CTR wynoszącym 2% wróci do 20 000 użytkowników dziennie. Biorąc pod uwagę możliwość automatyzacji wysyłek oraz niskie koszty instalacji i konfiguracji technologii, jest to bardzo opłacalne przejęcie. ROI sięga tu 2200%.

W przypadku komercyjnych stron internetowych powiadomienia push również są przydatne. Technologia implikuje możliwość segmentacji bazy subskrybentów według regionu, zainteresowań (tagów) i urządzeń. Pozwala to skonfigurować ukierunkowane wysyłki i zwiększyć nie tylko ruch na stronie internetowej, ale także sprzedaż. Ponadto istnieje możliwość wysyłania powiadomień wyzwalaczy za pośrednictwem interfejsu REST API. To narzędzie bardzo dobrze radzi sobie z zadaniem przypomnienia użytkownikowi o opuszczonym koszyku.

Porównanie z innymi kanałami marketingowymi

Z punktu widzenia powrotu lojalnych użytkowników na stronę trudno jest wybrać lepsze rozwiązanie niż powiadomienia push.

Nawet najbardziej popularny dziś marketing e-mailowy nie daje takich rezultatów. Oczywiście e-mail marketing działa bardzo dokładnie i pozwala na dostarczenie konsumentowi najbardziej spersonalizowanych informacji, ale CTR dla tego samego obszaru biznesowego z pewnością będzie wyższy dla powiadomień push niż dla wiadomości e-mail. Dlatego ważne jest korzystanie z obu kanałów kompleksowo, biorąc pod uwagę zalety każdego z nich.

Wysyłając powiadomienia push, pracujemy z gotową usługą i autonomiczną bazą subskrybentów, gromadząc dane na swoim serwerze. W takim przypadku nie uzależniamy się od algorytmów wyszukiwarek lub sieci społecznościowych. Wyniki kampanii są całkowicie pod naszą kontrolą. W zasadzie tworzymy globalną społeczność, w której sami ustalamy reguły, ustawienia i tryb działania.

Wnioski

Wiele firm stara się przyciągać nowych użytkowników na swoje strony internetowe. Na tym etapie wydają ogromne środki z budżetu reklamowego. Wprowadzają reklamy kontekstowe, tagują kampanie w sieciach społecznościowych. Jednak aby uzyskać efekty, ważna jest możliwość przedłużenia interakcji użytkownika ze stroną po pierwszym wejściu. Technologia push została początkowo opracowana dla aplikacji mobilnych, ale obecnie jest aktywnie wykorzystywana do skłonienia lojalnego konsumenta do powrotu na stronę. Pozwala nie tylko zaoszczędzić środki zainwestowane w pozyskiwanie nowych użytkowników, ale także stworzyć niezależny kanał dalszej komunikacji z klientami. Powiadomienia push są szczególnie popularne wśród serwisów informacyjnych, blogów i mediów. Jest to prosta metoda na zwiększenie ruchu na stronie internetowej dzięki zainteresowanym odbiorcom, przedłużenie kontaktu i utrzymanie zaciekawienia konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.