Aż 82 proc. polskich dyrektorów ds. informatyki jest przekonanych, że ich firmy nie potrafią w pełni wykorzystać potencjału aplikacji mobilnych w rozwoju środowisk pracy i samego biznesu – wynika z badania przeprowadzonego przez VMware Polska i Cionet.

- Badanie „Employee Experience Study 2018” analizuje wykorzystanie technologii wspierających cyfrowe środowisko pracy w polskich firmach oraz ich wpływ na biznes.
- Wynika z niego, że ponad połowa CIO (dyrektorów ds. informatyki) z polskich firm negatywnie wypowiada się na temat możliwości wyboru biznesowych aplikacji przez pracowników.
- Jednocześnie ponad 55 proc. ankietowanych podkreśla, że coraz częściej to pracownicy sami nabywają aplikacje i tworzą własne cyfrowe środowiska pracy.
- Polskie firmy nie wykorzystują w pełni potencjału, jakie stwarza cyfrowe środowisko pracy. Tracą w ten sposób pieniądze i pracowników. Z naszych badań wynika bowiem, że w aż 85 proc. przypadków dostęp do aplikacji pracowniczych zwiększył skuteczność procesów biznesowych. Jednocześnie ponad 50 proc. naszych respondentów przyznało że biznesowe aplikacje mobilne mogą pomóc w procesach rekrutacyjnych – komentuje wyniki Stanisław Bochnak, senior business solutions strategist w VMware Polska.
Czytaj też: Technologia open source napędza biznes
Według Employee Experience Study 2018, ponad 52 proc. dyrektorów ds. informatyki z polskich firm przyznaje, że pracownicy, a nawet całe działy w firmach nie mają swobody wyboru aplikacji dostarczanych przez dział IT. Ok. 50 proc. twierdzi ponadto, że użytkownicy nie mają dostępu do potrzebnych aplikacji na wszystkich urządzeniach, łącznie z tymi osobistymi.
72 proc. badanych dyrektorów informatyki uważa, że aplikacje mobilne mogą w istotny sposób zmienić firmę. Ci, którzy wdrożyli albo wdrażają cyfrowe środowisko pracy, wskazują jednocześnie na szereg korzyści z tego tytułu. Za najważniejsze uznano zwiększenie skuteczności procesów biznesowych (85 proc. wskazań), lepszą współpracę między różnymi zespołami (83 proc.), zmniejszenie czasu realizacji zadań (82 proc.), lepszą obsługę klientów (76 proc.) czy przyspieszenie procesu decyzyjnego (68 proc.).


KOMENTARZE (0)