Branża motoryzacyjna w Polsce to ponad 400 producentów samochodów i części, którzy w sumie zatrudniają ponad 160 tys. pracowników. Coraz częściej więc firmy korzystają z zaawansowanych narzędzi do kompleksowego prowadzenia rekrutacji.
Z drugiej edycji „Badania opinii i nastrojów przedstawicieli Automotive” wynika, że ponad 1/3 zapytanych przedstawicieli sektora automotive planuje w drugiej części roku zwiększenie liczby etatów w swoich fabrykach. To oznacza, że poziom rekrutacji prowadzonych przez firmy w ostatnich miesiącach tego roku albo będzie utrzymywał się na dotychczasowym wysokim poziomie, albo będzie jeszcze rósł.
Czytaj też: Rekrutacja do Amazona "wyssała" najlepszych. Będzie walka o pracowników
- W związku z tym także zapotrzebowanie na systemy, które dają możliwość zarządzania dużą liczbą aplikacji, znacząco przyspieszają pracę i umożliwiają realizację dużej liczby projektów rekrutacyjnych jednocześnie, będzie coraz większe - podkreśla Marcin Sieńczyk z eRecruitment Solutions.
Scania, Volkswagen Group Polska, Exact Systems to wybrane firmy, które zdecydowały się na optymalizację swoich procesów rekrutacyjnych poprzez ATS (ang. applicant tracking system). Jest to dedykowana platforma internetowa do zarządzania rekrutacjami, która umożliwia prowadzenie bazy kandydatów, sortowanie aplikacji pod kątem różnych wymagań, publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych oraz komunikację z kandydatami.
Czytaj też: Psychometria w rekrutacji? To się opłaca
Zdaniem Beaty Orczyk, specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Scania Polska, efektywna rekrutacja w automotive to proces dopasowany do danego stanowiska, dobrze zaplanowany w czasie oraz wykorzystujący odpowiednie narzędzia diagnostyczne takie, jak np. eRecruiter. System ten pozwala sprawnie zarządzać aplikacjami oraz kontaktować się z kandydatami o każdej porze i z każdego miejsca na świecie.

KOMENTARZE (0)