eCV – czyli jak pracodawca widzi cię w sieci?

Według raportu sporządzonego przez Michael Page, z roku na rok liczba osób wykorzystująca media społecznościowe w poszukiwaniu pracy widocznie wzrasta – z 33 proc. do ponad 44 proc., jeśli chodzi o sam LinkedIn, z którego korzysta już ponad 300 mln osób.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

eCV – czyli jak pracodawca widzi cię w sieci?

PODZIEL SIĘ


Autor: Marcin Skarżyński

29 wrz 2014 15:22


Portale specjalizujące się w kontaktach biznesowo-zawodowych są obecnie również bardzo dobrym narzędziem wspierające rekrutację - w przypadku branży b2b w Stanach Zjednoczonych z tej formy korzysta ponad 70 proc. firm prowadzących działania w sieci. Dlatego w przypadku osób poszukujących pracy, brak posiadania konta w serwisie może być sporym błędem. Zanim się je jednak stworzy, warto wiedzieć jak powinno wyglądać. Oto kilka wskazówek.

LinkedIn – klucz to profesjonalizm

Na świecie z tej formy prezentacji swojej kandydatury korzysta już ponad 300 mln ludzi. W Polsce swoje konta posiada ponad 1,2 mln aktywnych użytkowników, w tym ponad 30 proc. to kadra menadżerska i zarządzająca. LinkedIn to wirtualne miejsce na CV oraz list motywacyjny w jednym, a jednocześnie szeroka możliwość zaprezentowania swojego doświadczenia zawodowego, zalet, ale także i wad.

Czytaj też: Social media w Polsce mało przydatne w rekrutacji

Jak więc stworzyć idealny profil w tym serwisie? W tekście „o sobie” wykorzystajmy słowa klucze, określające kompetencje i nasze doświadczenie zawodowe, które z punktu widzenia potencjalnego pracodawcy będą bardzo przydatne. Zachowajmy jednak umiar, by nie przesadzić i w co drugim zdaniu zachwalać swoje umiejętności.

Czytaj też: GoldenLine odpala nową opcję. Teraz będzie można porównywać zarobki

Natomiast jeśli chodzi o rubrykę „doświadczenie”, oprócz wymienienia firm i zajmowanych stanowisk, warto dodać zakres powierzonych nam obowiązków, czym potwierdzimy, że faktycznie znamy się na wykonywanym zawodzie.

Wpisanie w odpowiednie pole swoich zainteresowań również jest dobrym pomysłem – pokazujemy w ten sposób, że mamy swoje pasje, co czyni nas ciekawszymi w oczach osoby rekrutującej. Pamiętajmy, że wszystkie informacje umieszczone w profilu muszą być na bieżąco uaktualniane, a zamieszczone zdjęcie adekwatne do wykonywanego zawodu - specjalista od social media zaprezentuje się inaczej niż przedstawiciel kadry zarządzającej. Ale uwaga - tu także panuje dress code.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ivan 2014-11-13 15:45:43

bardzo nic nie wnoszący artykuł

aga 2014-09-29 15:59:18

fajny artykuł

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.