PARTNER PORTALU partner portalu

Coaching podbija sektor medyczny

Coaching modny w środowiskach biznesowych – teraz podbija świat medycyny.

Coaching podbija sektor medyczny
- Presja w środowisku medycznym jest gigantyczna, odpowiedzialność za życie i zdrowie pacjenta, a do tego rosnąca roszczeniowość, stałe zagrożenie, że każdy błąd może zakończyć się np. w sądzie sprawiają, że frustracja, strach, poczucie bezradności mogą bardzo utrudniać efektywne wykonywanie zawodowych zadań – mówi Katarzyna Dyktyńska, trenerka i coach (fot.:archiwum)
REKLAMA

Coaching czyli całokształt działań zmierzających do stworzenia pewnej relacji z klientem sprzyjającej rozwinięciu jego aktywności w dążeniu do celu. To, oczywiście, jedna z setek dostępnych definicji, ale wydaje się najbliższa idei coachingu i najważniejszym wyzwaniom coacha czyli osoby, która prowadzi klienta przez meandry trudności aż do wypracowania określonego rezultatu. Podstawą staje się tutaj... zadawanie pytań. Złota zasada coachingu: coach zadaje pytania, klient podaje odpowiedzi.  Nigdy odwrotnie bowiem najważniejsze pozostają okoliczności sprawiające, że klient nie jest w stanie osiągnąć zamierzonych efektów.

Cały proces coachingu powinien trwać około trzech miesięcy. W tym czasie klient i coach mogą spotykać się w różnych odstępach czasu, możliwy jest również kontakt telefoniczny w zależności od umowy i ustaleń pomiędzy stronami. Wszystko, co się dzieje w trakcie coachingu, powinno być wynikiem wspólnego dążenia do poprawy sytuacji klienta i efektywnego zarządzania zmianą. Czy jednak takie rozwiązania będą lekiem na problemy w polskiej ochronie zdrowia? Czy jest ona gotowa na propozycje coachów? Wreszcie czy w obliczu wielu dramatycznych sytuacji w polskich szpitalach jest to właściwy czas na coaching? Takich wątpliwości pojawia się wiele, ale równie wiele jest zapewnień, że coaching medyczny to narzędzie przyszłości i zapewni bardziej harmonijny rozwój sektora medycznego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W czym konkretnie coach może pomóc lekarzom, pielęgniarkom i pozostałemu personelowi? Przede wszystkim w poprawie skuteczności w pracy, zarządzaniu emocjami, czasem i właściwą organizacją, osiągnięciu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, rozwoju umiejętności interpersonalnych, a także w walce z wypaleniem zawodowym czy wysokim poziomem stresu.

- Szpital nigdy nie będzie w stanie spełnić każdego oczekiwania każdego pacjenta. To po prostu nierealne. Realne staje się natomiast wsparcie w walce z chorobą, z przeciwnościami losu, trudnościami. To zadania dla coachów – podkreśla Katarzyna Dyktyńska, trenerka i coach. - Presja w środowisku medycznym jest gigantyczna, odpowiedzialność za życie i zdrowie pacjenta, a do tego rosnąca roszczeniowość, stałe zagrożenie, że każdy błąd może zakończyć się np. w sądzie sprawiają, że frustracja, strach, poczucie bezradności mogą bardzo utrudniać efektywne wykonywanie zawodowych zadań – tłumaczy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Coaching podbija sektor medyczny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.