PARTNER PORTALU partner portalu
REKLAMA

Komentowany tekst

Prezesi cenniejsi niż złoto. Najdroższy polski menedżer jest wart 1,3 mld zł

KOMENTARZE

Szymon 2019-12-29 15:07:56

Dokładnie. Do menadżerów-prezesów jak Piechocki największe uznanie.

Stenclik 2019-12-23 16:06:57

Największy szacunek do Piechockiego. To on założył firmę od zera i teraz jest 4 najbardziej wartościową polską spółką prywatną.

Sk 2019-12-05 11:58:28

Kompletne bzdety ;) Niech taki gość sam utworzy biznes i pokaże co potrafi? ;)

do Biedakco to 2019-12-04 17:20:47

Przecież np. Piechocki jest założycielem LPP i to on od początku odpowiada za sukces spółki.

pirania 2019-12-04 12:58:12

Jest oczywiste, że to manipulacja redakcyjna serwisu. Co innego wartość spółki giełdowej i wrażliwość wyceny jej aktywów na zmianę zarządu, a co innego wartość usługi zarządczej wynagradzanej przez spółkę. To taka "kicha dziennikarska".

raku 2019-12-04 12:14:04

Na pewno większą wartość mają prezesi spółek tworzonych tu od zera, jak prezes Comarch, Dino, LPP czy CD Projekt. Oni mają wartość dodaną.

Witold 2019-12-04 10:22:51

Nie twierdzę, że prezes X czy Y nie dodaje wartości firmie ale wycena tego nie jest możliwa. Zmiana ceny spółki z powodu zmiany prezesa to nie jest wycena prezesa tylko wycena niepewności związanej ze jego zmianą.

Biedakco to 2019-12-04 09:06:46

Co to za kpina z narodu uważacie że zasługa tych to czysta hipokryzja oni nie stworzyli tych spółek tyko ich mianował na te stanowiska jak są tak dobrzy to czemu nie założyli swoich prywatnych spólek

prof. Jan Komorowski, SGH 2019-12-04 03:01:38

Wynikałoby z tego, że zastąpienie niżej wycenianego prezesa jeszcze droższym prezesem podniesie wartość spółki, czyli podnoszenie wynagrodzeń zarządu podnosi wartość spółki. Podobnie jak dzieła sztuki, im drożej kupione, tym lepiej zainwestowane. Schemat ten oznacza, wartość spółki jest sumą wartości jej elementów i podniesienie wydatków na jakiekolwiek aktywa, drogie budynki, oprogramowanie, samochody, itd. automatycznie przełoży się na wzrost wyników. Co ciekawe, takie postępowanie spółek finansowych bardzo pasuje dużym inwestorom instytucjonalnym. Efektem takich wycen są kosmiczne projekcje wartości znanych światowych liderów rynku kapitałowego, które nie odpowiadają ani ich przychodom, ani zyskom, ani dywidendom i w rzeczywistości nigdy się nie zrealizują. Rynek kapitałowy oderwał się od modelu efektywnej wyceny wskutek procesów koncentracji i sztywnych struktur. "Metodologia" wyceny winna służyć wymogom rzetelnej wyceny i odpowiedzialnego inwestowania. Ewidentna promocja wizerunku szefów, a nie osiągnięć firmy, jest wyrazem próżności, i stanowi zły sygnał dla pracowników i klientów.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.