Zostawił karierę w IT i postawił na ekobiznes. Jest jednak problem

Sławomir Chłoń, prezes firmy Organic Farma Zdrowia, przez wiele lat był związany z branżą IT. W Stanach Zjednoczonych zachwycił się żywnością organiczną i postanowił przywieźć ją do Polski. Ta czeka jeszcze na swój boom, ale rośnie w siłę. Jedyny problem to ludzie – w pozyskiwaniu kadry nie pomaga program 500+ i wyścig podwyżek w sieciach handlowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zostawił karierę w IT i postawił na ekobiznes. Jest jednak problem

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

20 mar 2017 14:46


Pańska kariera przez wiele lat związana była z IT. Pracował pan w przedstawicielstwie brytyjskiej firmy informatycznej ICL. Później był pan prezesem spółki informatycznej CSBI, następnie Computerland. Jak to się stało, że wszedł pan w biznes eko żywności?

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia: – Pracując w IT dużo podróżowałem po świecie. Będąc w Stanach Zjednoczonych – kolebce IT – zainteresowałem się żywnością organiczną. W Polsce byliśmy w tym czasie zachwyceni tym, że w ogóle półki sklepowe się zapełniały towarem. Nie zwracaliśmy uwagi na to, skąd te produkty pochodzą, jak zostały wyprodukowane, tymczasem w Stanach i innych krajach były już osobne sklepy z żywnością organiczną. Zacząłem się tym interesować i doszedłem do wniosku, że ta żywność prędzej czy później dotrze do Polski i może warto być w tej branży pionierem. A jeśli chodzi o IT – miałem szczęście wziąć udział w trzech rewolucjach informatycznych: wejściu komputera osobistego na rynek, połączeniu komputerów w sieć, a później powstaniu internetu. To był zatem dobry moment, żeby zacząć coś zupełnie nowego.

Nie bał się pan, że pomysł prowadzenia sklepów z eko żywnością w Polsce się nie sprawdzi?

– Obserwowałem to, co działo się na rynku fitness w ostatnich 20 latach i doszedłem do wniosku, że z żywnością organiczną może być podobnie. 15 lat temu kluby fitness były czymś, co mogliśmy oglądać na filmach – a dziś mamy je w Polsce praktycznie na każdym rogu. Polacy są bardzo aktywni fizycznie – jeździmy na rowerach, na nartach, biegamy. Tak też ten proces wyglądał w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Najpierw powstawały kluby fitness, namawiano wszystkich do aktywności fizycznej i zdrowszego odżywiania, a kolejnym elementem była żywność ekologiczna.

Wydaje się jednak, że w Polsce nie mamy jeszcze do czynienia z boomem na eko żywność. Z czego to wynika?

– To jest związane z trzema elementami: świadomością konsumentów i wiedzą na temat tego, czym jest produkt ekologiczny i dlaczego warto po niego sięgać, z zasobnością ich portfelów i dostępnością produktów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.