PARTNER PORTALU partner portalu

Zarobki w FMCG. Tyle zarabia dyrektor ds. sprzedaży, ile dyrektor ds. marketingu, a ile przedstawiciel handlowy

Branża FMCG znajduje się w fazie intensywnej, ale zrównoważonej transformacji, która jest wynikiem wpływu nowych trendów technologicznych i konsumenckich. Jak sytuacja na rynku wpłynęła na zarobki?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarobki w FMCG. Tyle zarabia dyrektor ds. sprzedaży, ile dyrektor ds. marketingu, a ile przedstawiciel handlowy

  • Mediana wynagrodzeń dyrektora ds. sprzedaży wynosi 25 tys. zł - wynika z Raportu płacowego 2019 firmy Goldman Recruitment.
  • Mediana w jego dyrektora ds. marketingu w branży wynosi 21,5 tys. zł, a w Warszawie – 23 tys. zł.
  • Najmniej spośród przebadanej grupy zarabiaj przedsiawiciele handlowi - ich mediana wynosi 4,7 tys. zł, jeśli chodzi o warszawski rynek oraz 4,2 tys. zł w przypadku reszty Polski.

- Rok 2018 był branży FMCG rokiem pracowników. Zapewnienie ciągłości produkcji oraz sprzedaży było i będzie głównym wyzwaniem dla producentów. Średni wzrost płac prognozowany jest na poziomie 5 proc. Dysproporcje pomiędzy wynagrodzeniami w międzynarodowych korporacjach i firmach lokalnych zmniejszają się, ale wciąż są widoczne i będą istotnym czynnikiem w pozyskiwaniu wykwalifikowanych kandydatów. Duże korporacje, chcąc utrzymać najlepszych pracowników, rozbudowują pakiety świadczeń pozapłacowych. Oferta mniejszych firm nie jest tak atrakcyjna, jednak świadomość konieczności inwestowania w pracowników rośnie – mówi Maciej Hemmerling, branch director w Goldman Recruitment.

Jak wynika z Raportu płacowego 2019 firmy Goldman Recruitment, dyrektor ds. sprzedaży odpowiada za tworzenie długoterminowej polityki handlowej przedsiębiorstwa oraz nadzorowanie jej realizacji. Jego rola jest kluczowa, ponieważ od poziomu efektywności działu, którym zarządza, zależy rentowność całej organizacji, a co za tym idzie – również jej pozycja na rynku. Mediana jego wynagrodzeń wynosi 25 tys. zł. W Warszawie jest nieco wyższa – utrzymuje się na poziomie 28 tys. zł. Z kolei przeciętna premia na tym stanowisku to 15 – 50 proc. pensji.


Dyrektor ds. marketingu nadzoruje całość działań marketingowych prowadzonych w obrębie wszystkich linii produktów w portfolio firmy. Do jego zadań należy zarządzanie procesami w obszarach opracowywania strategii marketingowych, analizowania badań rynkowych i planowania budżetu dla swojego działu oraz nadzorowanie strategii materiałów promocyjnych. Mediana w jego przypadku wynosi 21,5 tys. zł, a w Warszawie – 23 tys. zł. Premie natomiast oscylują między 10 a 30 proc.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.