PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rośnie liczba pracowników handlu spożywczego

Od 2010 r. na polskim rynku spożywczym zwiększyła się zarówno liczba pracowników - o ponad 10 proc. - jak i sprzedaż na jednego pracownika - do poziomu 561 tys. zł.

Rośnie liczba pracowników handlu spożywczego
Przez 6 ostatnich lat wzrosła także efektywność sprzedaży na pracownika z poziomu 552 tys. w 2010 roku do poziomu 561 tys. zł w 2015 roku. (Fot.: Biedronka)
REKLAMA

Od 2010 roku dziesięć największych sieci handlowych w Polsce zanotowało największy wzrost sprzedaży. Liderem pod względem przychodów jest Biedronka dalej uplasowały się Tesco, Lidl, Kaufland, Auchan, ABC, Lewiatan, Carrefour, Żabka i Intermarche.

Wraz z przychodami największych sieci zwiększała się liczba punktów sprzedaży (o 10,7 proc. średniorocznie) oraz liczba pracowników (o 10,6 proc. średniorocznie). Relatywnie wolniej zwiększała się powierzchnia sprzedaży (o 8,5 proc. średniorocznie) - wynika z raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020", przygotowanego przez firmę konsultingową Roland Berger.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W okresie ostatnich 6 lat rosła także efektywność sprzedaży największych dziesięciu sieci handlu spożywczego. Sprzedaż na mkw. wzrosła z poziomu 17 tys. w 2010 roku do poziomu 18 tys. zł w 2015 roku, notując wzrost o 6 proc. Z kolei sprzedaż na pracownika wzrosła z poziomu 552 tys. w 2010 roku do poziomu 561 tys. zł w 2015 roku, notując wzrost o 2 proc.

Cały artykuł czytaj tutaj.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rośnie liczba pracowników handlu spożywczego

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.