PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca w handlu: Efektywny zespół sprzedaży pilnie poszukiwany

Rosnąca konkurencja o kandydatów, nieefektywna rekrutacja i wysoka rotacja pracowników to główne wyzwania, z jakimi borykają się firmowe działy handlu i sprzedaży. Jak walczyć z trudnościami stojącymi na drodze budowania efektywnego zespołu sprzedażowego?

  • Autor:jk
  • 20 lis 2017 17:43
Praca w handlu: Efektywny zespół sprzedaży pilnie poszukiwany
Działy handlu i sprzedaży zalicza się obecnie do miejsc borykających się z rosnącym problemem fluktuacji kadr (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

• Dział sprzedaży jest nierzadko dźwignią całego przedsiębiorstwa.

• To właśnie handlowcy realizują w dużej mierze cele budżetowe firmy oraz odpowiadają za jej wizerunek wśród klientów i kontrahentów.

• Jednocześnie sprzedaż to obszar, w którym najtrudniej zbudować efektywny i lojalny zespół.

Z raportu „Rynek Pracy Specjalistów w 2016 r.” opracowanego przez Pracuj.pl wynika, że najwięcej ofert pracy pojawiających się na tym portalu pochodzi od firm działających w branży handel i sprzedaż. Rosnącemu zapotrzebowaniu na kadry we wspomnianej kategorii nie towarzyszy jednak zwiększająca się liczba potencjalnych kandydatów do pracy. Mają na to wpływ m.in. zmiany demograficzne, w tym sukcesywnie zmniejszająca się liczba osób w wieku produkcyjnym czy emigracja zarobkowa Polaków.

W efekcie w handlu i sprzedaży nasila się konkurencja o najlepszych pracowników, co wymaga od firm zwiększonych nakładów na efektywną rekrutację i konstruowanie oferty, która wyróżni się spośród tłumu i skutecznie przyciągnie pożądanych kandydatów. Nie bez powodu z roku na rok w branży handlowej przybywa kampanii employer brandingowych, które pozycjonują firmy jako atrakcyjnych pracodawców i prezentują coraz bardziej rozbudowany pakiet benefitów pracowniczych. Wraz z kampaniami przybywa też nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji z kandydatami. Poza przyciągającymi uwagę działaniami promocyjnymi liczy się jednak przede wszystkim rozsądnie zaplanowana rekrutacja.

Sprzedawca sprzedawcy nierówny

Proces rekrutacji jest w sprzedaży i handlu nie lada wyzwaniem, głównie ze względu na fakt, że kategoria ta jest bardzo szeroka. Profil kandydata różni się w zależności od branży, w jakiej działa firma, jak również od formy sprzedaży (pośrednia vs. bezpośrednia) czy grupy odbiorców (B2B vs. B2C). Dlatego tak ważna jest skuteczna weryfikacja potencjalnego pracownika na każdym etapie rekrutacji.

- Zanim jednak rozpoczniemy starania o nowych członków zespołu, warto precyzyjnie określić pożądany, idealny profil kandydata, uwzględniający kluczowe z perspektywy naszej firmy kompetencje i umiejętności. Możliwie jak najbardziej dokładny opis stanowiska, określający zakres zadań, wymagania, kwalifikacje, warunki zatrudnienia oraz naszą ofertę należy zawrzeć już na etapie ogłoszenia o pracę – mówi Ada Stokowska, manager B2B w firmie Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity pracownicze w formie przeżyć.

Warto przy tym podkreślić niezbędne kompetencje, jak doświadczenie w konkretnej branży, prawo jazdy czy znajomość określonego języka. Pozwoli to na sprawną, wstępną selekcję kandydatów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w handlu: Efektywny zespół sprzedaży pilnie poszukiwany

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.