PARTNER PORTALU partner portalu

Nowoczesne technologie ograniczą liczbę kasjerów?

Brytyjska sieć hipermarketów Tesco z pomocą izraelskiego start-upu Trigo Vision pracuje nad zmniejszeniem liczby kasjerów w swoich sklepach - podała w środę agencja Bloomberga, powołując się na trzy osoby znające sprawę.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowoczesne technologie ograniczą liczbę kasjerów?

Redukcja liczby kasjerów pozwoliłaby Tesco zmniejszyć zatrudnienie i poprawić marże zysku. W Niemczech sieć musi rywalizować z dyskontami takimi jak Aldi i Lidl. Konkurentem dla Tesco oraz innych sieci hipermarketów jest również Amazon. Amerykański sprzedawca detaliczny online w Stanach Zjednoczonych może otworzyć nawet 3 tys. sklepów stacjonarnych Amazon Go, w których nie ma kas. Koncern rozszerza ponadto swoją współpracę z siecią supermarketów Morrisons w Wielkiej Brytanii - zauważyła agencja.

Sklepy bez kas są "jedną z rzeczy, które obecnie testujemy. Nie jesteśmy jednak jeszcze gotowi do ich wdrożenia" - podkreśliła rzeczniczka Tesco odmawiając jednocześnie komentarza na temat partnerów biznesowych, z którymi sieć miałaby w tym obszarze współpracować. Tesco zapowiadało wcześniej, że poszukuje różnych rozwiązań z zakresu technologii, w tym również zrobotyzowanych pojazdów dostarczających zakupy.

W ubiegłym roku brytyjska sieć testowała aplikację Scan Pay Go, która pozwala klientom skanować i płacić za wybrane produkty za pomocą smartfona. Testy były ograniczone do pracowników głównej siedziby Tesco - zaznaczył Bloomberg.

Trigo w listopadzie 2018 r. poinformował o współpracy z największą w Izraelu siecią supermarketów Shufersal nad pilotażowym oddziałem w Tel Awiwie. Wdrożenie projektu w przybliżeniu ma nastąpić w ciągu roku. Start-up opracował system kamer i oprogramowania, który pozwala sprzedawcom automatycznie pobierać od klientów opłaty. W izraelską spółkę założoną w 2017 r. Vertex Ventures i Hetz Ventures zainwestowały 7 mln dolarów.

Z Trigo konkurują inne start-upy, które tworzą przeznaczoną dla sklepów technologię sprzedaży bez kas, w tym portugalski Sensei. Spółka z siedzibą w Lizbonie na początku 2018 r. ogłosiła, że zebrała 500 tys. euro od europejskich sprzedawców detalicznych Metro Group, Sonae i Techstars.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.