Nawrót do rzemiosła zmienia rynek handlu i FMCG

Za motor zmian uważa się nowe pokolenie konsumentów, czyli millenialsów. Wywierają oni znacznie większy wpływ na kierunek rozwoju branży niż ich poprzednicy. Do tych trendów należy odwrót od masowego rynku.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nawrót do rzemiosła zmienia rynek handlu i FMCG

Na rynku handlu trwa powrót do tzw. rzemieślników. Z punktu widzenia klienta drobni, niezależni producenci zapewniają doświadczenie, autentyczność, wyjątkowe opowiadanie historii, pasję, przedsiębiorczość i często większe zaangażowanie społeczne.

To wartości na wagę złota w czasach mediów społecznościowych. Rzemieślnicy dostarczają produkty, dzięki którym millenialsi mogą wyróżnić się z tłumu. Według niektórych, millenialsi chcą być postrzegani jako konsumujący produkty niszowe (a więc ekskluzywne), o których nikt nigdy nie słyszał. To jest generacja Instagrama, pokazująca się przez pryzmat konsumpcji. Ale prawdopodobnie jest w tym coś więcej.

Odwrót od masowego rynku jest również wynikiem dziesięcioletniego kryzysu globalnego kapitalizmu i powiązanych z nim dużych marek (powiązanych uczciwie lub nie...). Ludzie są coraz lepiej wykształceni i coraz większą wagę przykładają do swoich wyborów zakupowych.

Z tych samych powodów wzrosło w ostatnich latach zainteresowanie gastronomią uliczną (street food).

Kolejnymi przykładami na to, jak millenialsi zmieniają rynek handlu są cyfryzacja, media społecznościowe, wegetarianizm i weganizm oraz urbanizacja i uberyzacja.

Czytaj całość na portalu DlaHandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

16 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

oskarm 2018-07-23 18:00:44

prognozy średnich cen ropy na najblizszy czas przez to ze usa zerwalo porozumienie nuklearne z iranem są niestety teraz wyzsze niż miesiac temu.

Mirena 2018-07-23 17:22:05

wzrost cen paliw jest tez przez to ze Trump zadecydowal o wyjściu USA z porozumienia nuklearnego z Iranem wiec przez jakis czas ceny paliw beda rosly. nic sie nie da zrobic.

WERA 2018-07-23 16:57:29

caly czas wszyscy narzekacie na smog. a teraz przez trumpa paliwa beda po 5 zeta

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.