Za motor zmian uważa się nowe pokolenie konsumentów, czyli millenialsów. Wywierają oni znacznie większy wpływ na kierunek rozwoju branży niż ich poprzednicy. Do tych trendów należy odwrót od masowego rynku.
- DlaHandlu.pl
- •29 cze 2018 8:00

Na rynku handlu trwa powrót do tzw. rzemieślników. Z punktu widzenia klienta drobni, niezależni producenci zapewniają doświadczenie, autentyczność, wyjątkowe opowiadanie historii, pasję, przedsiębiorczość i często większe zaangażowanie społeczne.
To wartości na wagę złota w czasach mediów społecznościowych. Rzemieślnicy dostarczają produkty, dzięki którym millenialsi mogą wyróżnić się z tłumu. Według niektórych, millenialsi chcą być postrzegani jako konsumujący produkty niszowe (a więc ekskluzywne), o których nikt nigdy nie słyszał. To jest generacja Instagrama, pokazująca się przez pryzmat konsumpcji. Ale prawdopodobnie jest w tym coś więcej.
Odwrót od masowego rynku jest również wynikiem dziesięcioletniego kryzysu globalnego kapitalizmu i powiązanych z nim dużych marek (powiązanych uczciwie lub nie...). Ludzie są coraz lepiej wykształceni i coraz większą wagę przykładają do swoich wyborów zakupowych.
Z tych samych powodów wzrosło w ostatnich latach zainteresowanie gastronomią uliczną (street food).
Kolejnymi przykładami na to, jak millenialsi zmieniają rynek handlu są cyfryzacja, media społecznościowe, wegetarianizm i weganizm oraz urbanizacja i uberyzacja.
Czytaj całość na portalu DlaHandlu.pl


KOMENTARZE (16)