Lidl Polska: Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków

- W dalszym ciągu wyzwaniem jest niedopasowanie kandydatów do potrzeb pracodawców, np. w zakresie kompetencji czy znajomości języków - mówi Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Lidl Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lidl Polska: Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

4 gru 2017 6:00


• Wyzwaniem dla branży handlowej jest rynek pracownika i utrzymująca się niska stopa bezrobocia.

• Lidl Polska znalazł jednak sposób na rynek pracownika.

• Rosnąca presja płacowa również nie jest wyzwaniem dla firmy. Wszystko z powodu systematyczności w podnoszeniu pensji.

*****

Jak bardzo jest odczuwalny rynek pracownika w handlu i jak on się przejawia?

Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Lidl Polska: - Wyzwaniem dla branży handlowej jest rynek pracownika i utrzymująca się niska stopa bezrobocia. Wielu pracodawców próbuje przyciągnąć kandydatów do swojej firmy, przez co konkurencja na rynku pracy jest większa. Obserwujemy to zjawisko w dużych miastach, ale też na innych obszarach, na których przykładowo powstał park przemysłowo-technologiczny.

W dalszym ciągu wyzwaniem jest niedopasowanie kandydatów do potrzeb pracodawców np. w zakresie kompetencji czy znajomości języków. Dlatego najlepszych pracowników trzeba do firmy nieustannie przyciągać i przekonywać, że to w niej warto rozwijać swoją karierę zawodową. My cały czas to robimy.

W jaki sposób?

- Oferujemy konkurencyjne wynagrodzenie, poszerzamy pakiet benefitów, pokazujemy, jakie możliwości rozwoju istnieją w naszej firmie, a także ciągle ulepszamy warunki pracy. Dbamy o naszych pracowników, oferując im np. bardzo wysokiej jakości odzież, przeprowadzając szkolenia z zakresu ergonomii i profilaktyki zdrowotnej, a ostatnio wprowadziliśmy w naszych sklepach słuchawki wyposażone w mikrofony, dzięki którym ułatwiliśmy i przyspieszyliśmy przepływ informacji w sklepie.

W którym regionie Polski najtrudniej znaleźć dobrego pracownika?

- Na pewno trudniej jest pozyskać pracowników w regionach, w których występuje niższe bezrobocie, np. w województwie wielkopolskim, śląskim lub mazowieckim, ale także w dużych miastach, bo w nich konkurencja jest najwyższa.

Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków, np. niemieckiego, ale problemy występują też w przypadku pracowników magazynów czy sklepów – tam, gdzie wiele firm poszukuje kandydatów na podobne stanowiska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

MPK 2017-12-04 17:17:45

"najlepszych pracowników trzeba do firmy nieustannie przyciągać i przekonywać, że to w niej warto rozwijać swoją karierę zawodową" - po otwarciu granic na "zachód" wyssało z całej Europy Wschodniej miliony pracowników, można sobie wyobrazić jakie problemy z pracownikami miały w takim razie tamtejsze firmy, co zmusiło ich do rozwinięcia Działów HR, polskie firmy często nie mają pojęcia co to jest .... kolejne pole walki na którym dzieje się walka konkurencyjna i na której przedsiębiorcy mający Działy Kadr i Płac zostają pokonani ... co to jest strategia marketingowa - wewnętrzna, skierowana do pracowników jak ona koreluje ze strategią personalną ... ???

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.