PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Jak zdobyć przewagę na rynku pracy? Sieci handlowe mają swój sposób

CSR w obszarze pracowniczym – na ten temat rozmawiali uczestnicy debaty "Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste" podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Jak zdobyć przewagę na rynku pracy? Sieci handlowe mają swój sposób
Adobe Stock
REKLAMA
  • Polska jest na trzecim miejscu po Czechach i Niemcach, mamy poziom bezrobocia na poziomie 3,6 proc.
  • Jest to historycznie najniższy wskaźnik, dlatego pracodawcy prześcigają się w różnego rodzaju programach motywacyjnych.
  • Stosowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez sieci handlowe w obszarze pracowniczym daje korzyści dla sieci w postaci zdobycia przewagi konkurencyjnej.

Uczestnicy debaty "Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste" (Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019) rozmawiali m.in. o CSR w obszarze pracowniczym. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, tłumaczyła, że stosowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez sieci handlowe w obszarze pracowniczym daje korzyści dla sieci w postaci zdobycia przewagi konkurencyjnej.

– Wiemy, jak trudny jest rynek pracy, dlatego trzeba cały czas inwestować w pracownika, w ustawiczne kształcenie, promowanie różnych zasad. Ważny jest również dialog ze związkami zawodowymi. Inwestując w pracownika inwestujemy we własny biznes, budujemy lojalność przynależność do pewnej społeczności, inwestujemy w kwestie pozapłacowe – mówiła.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Justyna Przybylska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w sieci Kaufland, mówiła, że Kaufland tak samo jak wszystkie inne sieci handlowe ma programy, które sprawiają, że jest pracodawcą chętnie wybieranym, bardzo często pracodawcą pierwszego wyboru dla osób, które są absolwentami szkół zawodowych i szkół wyższych.

– Dla naszych pracowników mamy benefity, które są typowe dla branży m.in. programy zdrowotne, dodatki do pensji związane z pełną frekwencją pracownika w danym miesiącu – mówiła.

– Szukaliśmy też takiej współpracy z naszymi pracownikami – a mamy ich ponad 16 tys. – żeby dać im coś więcej niż rynek. Taką drogą jest dla nas ergonomia i nowoczesność pracy w Kauflandzie. Mamy najnowocześniejsze rozwiązania w magazynach. Każdy z naszych marketów stawiamy od podstaw – tłumaczyła.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak zdobyć przewagę na rynku pracy? Sieci handlowe mają swój sposób

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA