11 lis 2019 12:13
Uczestnicy debaty "Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste" (Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019) rozmawiali m.in. o CSR w obszarze pracowniczym. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, tłumaczyła, że stosowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez sieci handlowe w obszarze pracowniczym daje korzyści dla sieci w postaci zdobycia przewagi konkurencyjnej.
– Wiemy, jak trudny jest rynek pracy, dlatego trzeba cały czas inwestować w pracownika, w ustawiczne kształcenie, promowanie różnych zasad. Ważny jest również dialog ze związkami zawodowymi. Inwestując w pracownika inwestujemy we własny biznes, budujemy lojalność przynależność do pewnej społeczności, inwestujemy w kwestie pozapłacowe – mówiła.
Justyna Przybylska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w sieci Kaufland, mówiła, że Kaufland tak samo jak wszystkie inne sieci handlowe ma programy, które sprawiają, że jest pracodawcą chętnie wybieranym, bardzo często pracodawcą pierwszego wyboru dla osób, które są absolwentami szkół zawodowych i szkół wyższych.
– Dla naszych pracowników mamy benefity, które są typowe dla branży m.in. programy zdrowotne, dodatki do pensji związane z pełną frekwencją pracownika w danym miesiącu – mówiła.
– Szukaliśmy też takiej współpracy z naszymi pracownikami – a mamy ich ponad 16 tys. – żeby dać im coś więcej niż rynek. Taką drogą jest dla nas ergonomia i nowoczesność pracy w Kauflandzie. Mamy najnowocześniejsze rozwiązania w magazynach. Każdy z naszych marketów stawiamy od podstaw – tłumaczyła.
– Nasze sklepy funkcjonują w zamkniętym układzie odzysku ciepła odpadowego. Odzyskujemy całość ciepła, które jest wytwarzane przez nasze urządzenia chłodnicze. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na automatyzację pracy i zapewniają naszym pracownikiem bezpieczeństwo i ergonomię pracy – dodała.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.