PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Handel - praca na krótko. Karkołomne zadanie dla działów HR

- Kandydaci trafiający do handlu przypadkowo, niewykształcony etos pracy handlowca, brak motywacji do rozwoju w sektorze – połączenie tych czynników sprawia, że zadanie działów HR jest naprawdę karkołomne. Przyciągnięcie odpowiednich ludzi, zaangażowanie ich i zapewnienie potencjału rozwojowego wymaga kompleksowej i długotrwałej pracy wewnątrz i na zewnątrz organizacji - mówi Adrian Juchimiuk, employer branding director i partner w MJCC.

  • Autor:KDS
  • 1 gru 2020 12:00
Handel - praca na krótko. Karkołomne zadanie dla działów HR
Aż 48 proc. zatrudnionych w handlu planuje swoją dalszą drogę zawodową w innej branży. (Fot. PTWP)
REKLAMA
  • Pracownicy branży handlowej, a zwłaszcza kasjerzy i sprzedawcy, przez lata byli jedną z najmniej docenianych grup zawodowych. Przy dużym bezrobociu nawet firmy borykające się z poważnymi kryzysami wizerunkowymi nie narzekały na brak rąk do pracy. Te czasy minęły. 
  • Trwająca pandemia, która pozbawiła pracy wiele osób, nie poprawiła znacząco sytuacji wielu pracodawców. Pogorszyła za to warunki pracy w handlu, stając się impulsem do szukania zawodowej alternatywy.
  • Do handlu trafiają nadal pracownicy "z przypadku", szukający jakiejkolwiek pracy, z niskimi wymaganiami, ale i niską motywacją. Wielu z nich nie wiąże z tym zawodem swojej przyszłości. Rola handlowca będzie się jednak zmieniać - m.in. wraz z rozwojem e-commerce.

MJCC przeprowadziło badanie ponad 500 osób zatrudnionych w branży handlowej. To kasjerzy sprzedawcy, doradcy klienta, kierownicy. Chodziło o to, by poznać ich motywację do pracy, czynniki decydujące o wyborze pracodawcy czy plany na przyszłość. Wyniki opublikowano w raporcie „Praca i pracodawcy w branży handlowej”.

Przypadek Katarzyny jest poniekąd typowy dla sytuacji młodych ludzi zatrudnionych w handlu. Katarzyna pracuje "na kasie" jednego z popularnych dyskontów spożywczych, który znajduje się w Katowicach przy trasie szybkiego ruchu. 12-godzinną zmianę ma co drugi dzień. Dojeżdża własnym samochodem i pełni dodatkowo funkcję kierowcy – po drodze zabiera koleżanki z pracy. Jak mówi, atmosfera jest bardzo przyjemna, jednak jeszcze przed pandemią zaczęła myśleć o zmianie pracy. Ostatnie miesiące tylko utwierdziły ją w przekonaniu, że nadszedł czas na rozsyłanie CV.

- Wszyscy mówią o tym, że dostawaliśmy bonusy za pracę w trudnych warunkach, ale nikt się nie zastanowi, ile wysiłku nas to kosztowało. Rozładowywanie towaru w ogromnych ilościach wyszło mi bokiem. Tak samo jak zachowanie ludzi, których obsługujemy. Nigdy nie było przyjemne, a w czasie pandemii zamieniło się w bardzo chamskie - przyznaje.

Dlatego zaczęła szukać pracy w marketingu. Takie ma wykształcenie i liczy, że doświadczenie kontaktu z ludźmi, jakie zdobyła podczas pracy w handlu pomoże jej znaleźć pracę w nowej branży.

Handel – branża tymczasowa?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Handel - praca na krótko. Karkołomne zadanie dla działów HR

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.