PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

FMCG rośnie w siłę, a wraz z tym zapotrzebowanie na pracowników

- Jeszcze kilka lat temu zapytania o specjalistów z zagranicy były sporadyczne, nieco sondujące nasze możliwości. Firmy zakładały z góry, że pracownik z zagranicy nie będzie w stanie obsadzić takiego stanowiska. Dziś są to już konkretne zapytania i konkretne wymagania - opowiada o zmianach w rekrutacji do sektora FMCG Małgorzata Filipczak, regionalny dyrektor sprzedaży w agencji pracy EWL.

FMCG rośnie w siłę, a wraz z tym zapotrzebowanie na pracowników
Małgorzata Filipczak, regionalny dyrektor sprzedaży w EWL (fot. EWL)
REKLAMA
  • Branża FMCG w czasie pandemii nabrała wiatru w żagle. To przełożyło się na wzrost zainteresowania pozyskiwaniem pracowników za granicą.
  • Ale poszukiwani są tam już nie tylko pracownicy do wykonywania prac fizycznych, lecz coraz częściej specjaliści. Między innymi elektromechanicy, mechanicy, technicy utrzymania ruchu.
  • - Większość firm międzynarodowych przyzwyczajona jest do pracy w cyklu 8-godzinnym, a preferowana przez nich forma zatrudnienia to umowa etatowa. Tymczasem oczekiwania pracowników z zagranicy są inne - zwraca uwagę Małgorzata Filipczak, regionalny dyrektor sprzedaży w EWL, dedykowana sektorowi FMCG.

Pandemia koronawirusa wywarła ogromny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków. Rynek FMCG urósł w 2020 roku w Polsce o 4,8 proc. do kwoty 198,2 mld złotych. Jak ten wzrost wpłynął na zapotrzebowanie na pracowników?

- Od początku pandemii zauważyliśmy, że zapotrzebowanie na pracowników znacznie wzrosło. Na przykład rok po wybuchu epidemii rekrutowaliśmy dla naszych klientów FMCG o 1/3 pracowników z zagranicy więcej. Choć cała branża potrzebowała nowych rąk do pracy, to w sektorze spożywczo-mięsnym zapotrzebowanie było największe. Z kolei od maja do października rekordy padały w przetwórstwie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na pewno zwiększone zapotrzebowanie było też widać w firmach produkujących towary wykorzystywane do samodzielnego pieczenia czy gotowania. Bo kiedy pandemia zatrzymała nas w domach, utrudniając wyjście do restauracji, sami zamieniliśmy się w cukierników i kucharzy.

Z kolei spadki było widać w firmach, które specjalizowały się w produkcji słodyczy, kupowanych okazjonalnie, zazwyczaj w formie podarunków, takich jak na przykład praliny. Kiedy na moment zaniechaliśmy spotkań towarzyskich, to również przestaliśmy je kupować, a co za tym idzie - zapotrzebowanie na pracowników stało się mniejsze. Warto dodać, że firmy produkujące praliny zmniejszyły ich produkcję i zamieniły linie produkcyjne pralin na linię produkcji czekolad, których sprzedaż w tym czasie wzrastała. Tym samym tutaj pojawiło się zapotrzebowanie na pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: FMCG rośnie w siłę, a wraz z tym zapotrzebowanie na pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Maciek 2021-11-08 18:30:18

    Pracownik jest kosztem i w pewien sposób przedmiotem zainteresowania - tak powyższe można streścić. Rozmowa posługuje się dwoma funktorami, który ma podziałać na wyobraźnię krnąbrnych kandydatów: "Ukrainiec" oraz "automatyzacja". TAK - Pani kadrowa nie potrafi zaakceptować, że pracownicy muszą utrzymać swoje rodziny i nie będą kładli na szali komfortu życia i wyniku finansowego przedsiębiorstwa. Końcówka wywiadu spina żenującą tonację wywiadu: "[...] za stawkę minimalną [...] Dlatego firmy powinny być gotowe do tego, by pozwolić im wyrabiać dodatkowe godziny. [...]"

  • Mikołaj 2021-11-02 17:01:24

    Młodzi zdolni Polacy nie chcą pracować na produkcji. To normalna sytuacja. Dlatego potrzebne są posiłki z zagranicy. Inaczej biznes ucieknie do innych krajów. Tego chyba nie chcemy.

  • Wojtek 2021-11-02 15:58:49

    Polska mentalność nie dać Polakowi zarobić tylko ściągać ukraincow, a młodzi zdolni Polacy na emigrację. Rzygać już się tym chcę

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.