PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Chcą wspierać kobiety 50+ pracujące w handlu

Doświadczenie i wiedza seniorów może uczynić przedsiębiorstwo konkurencyjnym, twierdzą autorzy projektu mającego wspierać starszych pracowników w branży handlowej.

Chcą wspierać kobiety 50+ pracujące w handlu
Fot. Flickr.com (Francisco Osorio)/CC BY 2.0
REKLAMA

We wtorek (10 marca) na konferencji prasowej przedstawiono program "Strategia Zarządzania Talentem Wiedzy Kobiet 50+", skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.

W projekcie wzięły udział Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa, Polska Izba Handlu, Warszawska Spółdzielnia Spożywców "Społem"Śródmieście oraz włoska organizacja "Solidarność w Sieci" zajmująca się równouprawnieniem w pracy i odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstw. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

- Większość osób zatrudnionych w handlu stanowią kobiety - to ok. 70 proc. lub więcej. Społeczeństwo Unii Europejskiej nie młodnieje, stoi więc przed nami wyzwanie polegające na dostosowaniu się do zmieniającej się struktury demograficznej oraz wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia osób, które przez lata pracują w handlu. Ponieważ zawsze, kiedy odchodzi pracownik - szczególnie, kiedy odchodzi na emeryturę - jakaś cząstka wiedzy, która stanowi wartość i tworzy potencjał firmy, bezpowrotnie znika. Dlatego zaangażowaliśmy się w ten projekt - mówił dyrektor Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński.

Czytaj też: Praca w sieciach handlowych: Ludzie mają już dość. Możliwe protesty

Zatrzymać doświadczonych pracowników

Jak wyjaśniła koordynatorka merytoryczna projektu dr Beata Buchelt z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, projekt ma na celu utrzymanie aktywności zawodowej i wzmocnienie kompetencji kobiet powyżej 50 roku życia, zatrzymanie ich w firmie i dzięki temu utrzymanie wiedzy praktycznej w przedsiębiorstwie.

- Pracownicy w wieku 50+ mają często niskie kwalifikacje, ale mają coś specyficznego. Posiadają umiejętności obsługi klienta - mogą doradzić klientowi w zakresie np. doboru określonych produktów i przez to mają określony autorytet wśród potencjalnych czy obecnych klientów. Często jednak nie są tego świadome. Nasz program pozwoli wyłowić takie osoby i wykorzystać je do przekazania wiedzy młodszemu pokoleniu pracowników - powiedziała Buchelt.

Czytaj całość na RynekSeniora.pl

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chcą wspierać kobiety 50+ pracujące w handlu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.