PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Brand managerowie otwarci na zmianę pracodawcy

75 proc. brand menedżerów z branży FMCG gotowych jest na zmianę pracy. Głównym czynnikiem motywującym do zmiany jest... wyższe wynagrodzenie. Średnia pensja brand managera wynosi 12 tys. zł brutto.

Brand managerowie otwarci na zmianę pracodawcy
Niezadowolenie z obecnej pracy wpływa na podjęcie decyzji o jej zmianie. (Fot. pixabay)
REKLAMA

Jak wynika z raportu pt. „Brand Managerowie w branży FMCG” 75 proc. brand managerów jest dzisiaj otwartych na zmiany i na nowe wyzwania na rynku. Co motywuje kandydatów do zmian zawodowych i jakie kategorie produktów są ich zdaniem najbardziej rozwojowe?

Czynniki, które motywują do zmiany pracy dzisiaj brand managerów to przede wszystkim wyższe wynagrodzenie. Mimo iż w tej branży pensje nie należą do najniższych. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wynika z informacji firmy rekrutacyjnej Michael Page, średnia pensja brand managera wynosi 12 tys. zł brutto. Z kolei na stanowisku asystenta brand managera / marketing specialist waha się ona między 4,5-7 tys. zł brutto, a najczęściej wynosi 6 tys. zł brutto. 

Czytaj także: Zarobki dyrektora sprzedaży w branży FMCG sięgają 50 tys. zł

Dla 55 proc. respondentów duże znaczenie ma work-life balance, a więc zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Na dalszych pozycjach znalazły się samochód służbowy (41 proc.), możliwość zarządzania zespołem (40%) oraz inspirujący przełożony (34 proc.). Czynnikami wyzwalającymi potrzebę zmiany są, również awans stanowiskowy, możliwość zarządzania zespołem lub też zmiana kategorii produktowej.

- Wyniki badania są dla nas bardzo ciekawe. Przy pierwszym kontakcie kandydaci najczęściej odpowiadają nam, że to nie jest odpowiedni moment na szukanie nowej pracy. Natomiast jak przedstawiamy konkretną oferty, wówczas wykazują zainteresowanie. Dopytują o to jaki budżet jest przewidziany na danym stanowisku, jakie są możliwości rozwoju zawodowego, perspektywy awansu – mówi Monika Wojciechowska, Business Unit Manager, HRK FMCG.

Niezadowolenie z obecnej pracy wpływa na podjęcie decyzji o jej zmianie. Branża FMCG od wielu lat jest jedną z tych, które rozwijają się najszybciej. Jest też na liście najbardziej pożądanych branż wśród studentów, ale również osób posiadających już doświadczenie zawodowe. A jakie inne branże wzbudzają zainteresowanie? Najbardziej interesujące branże to branża farmaceutyczna i medyczna, ale również branża retail, czyli sieci handlowe na przykład. Z zainteresowaniem spotyka się, również e-commerce, który bardzo prężnie rozwija się na rynku, a także nowe technologie. 

Jak pokazały wyniki badania przeprowadzonego przez zespół HRK FMCG Brand Managerowie są grupą zawodową, która stosunkowo często podejmuje decyzje o zmianie pracodawcy. Średni czas pracy Brand Managera w jednej firmie to 2 lata. Po upływie tego czasu pracownicy, którzy nie dostrzegają dla siebie możliwości rozwoju zawodowego u obecnego pracodawcy otwarcie komunikują chęć podjęcia nowych wyzwań w innej organizacji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Brand managerowie otwarci na zmianę pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.