PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zostali w Rosji i tracą. Na razie duzi, potem ucierpią mniejsi pracodawcy

Koncerny, które nie zdecydowały się na opuszczenie rosyjskiego rynku, już odczuwają skutki tej decyzji. Społeczeństwo rozlicza z deklaracji najpierw duże marki, bo to one w przestrzeni publicznej są najbardziej widoczne. Przyjdzie jednak czas na rozliczenie mniejszych pracodawców z działań w trakcie wojny na Ukrainie.

Zostali w Rosji i tracą. Na razie duzi, potem ucierpią mniejsi pracodawcy
Leroy Merlin wciąż działa w Rosji, co generuje wzrost komentarzy nawołujących do jego bojkotu (Fot. PAP/EPA/MAXIM SHIPENKOV)
REKLAMA
  • Na początku wojny na Ukrainie firmy stosowały różne strategie – jedni stawiali na "przeczekanie", drudzy przyglądali się reakcjom rynku i temu, na jakie komunikaty będzie najbardziej podatny.
  • Nadszedł jednak czas, kiedy tysiące przedsiębiorstw musiało podjąć decyzję - czy wycofać swój biznes z Rosji. Ci, którzy tego nie zrobili, spotkali się z ostrą krytyką i nawoływaniem do bojkotu ich produktów, zwłaszcza duże, rozpoznawalne marki.
  • Eksperci od wizerunku podkreślają, że niewycofanie się z Rosji i handel z wojennym agresorem nie wyjdzie żadnej spółce na dobre.

Atak Rosji na Ukrainę zaskoczył wszystkich. Jak zaznacza Zyta Machnicka, szefowa hubu edukacyjnego Lightness oraz autorka książki "Lepszy pracodawca", początkowy brak firmowej komunikacji najczęściej był spowodowany szokiem - nikt nie był na to przygotowany i nikt nie wiedział, jak długo to będzie trwało. Jedni stosowali strategię na "przeczekanie", drudzy przyglądali się reakcjom rynku i temu, na jakie komunikaty będzie najbardziej podatny.

Czytaj też: Niemal wszystkie firmy zamilkły. A potem stało się coś niebywałego

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Zwróćmy uwagę na to, że w innej sytuacji były przedsiębiorstwa niepowiązane z kapitałem rosyjskim, które mogły szybciej sobie pozwolić na oficjalne deklaracje, a w zupełnie innej te, które prowadzą aktywnie biznes w Rosji, zatrudniają tysiące pracowników i są bezpośrednio uzależnione od zarobionych tam pieniędzy - komentuje Zyta Machnicka.

Czas na decyzję

Po wyjściu z szoku przedsiębiorcy zaczęli działać. Wiele firm zdecydowało się wycofać z rosyjskiego rynku – lista z dnia na dzień była coraz dłuższa. Część marek, które tego nie zrobiły, spotkała się z ostrą krytyką i nawoływaniem do bojkotu ich produktów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Zostali w Rosji i tracą. Na razie duzi, potem ucierpią mniejsi pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kuba 2022-04-29 16:53:57

    Nie zapominajmy jeszcze o takich firmach jak Spar lkktory w rosji ma ponad 450 sklepow, albo asus ktory bezczelnie klamie ze sie wycpfal ale i tak prowadzi tam dalej swoj biznes.

  • stawo73 2022-04-28 12:58:39

    Myślenie życzeniowe. Z jednej strony mamy realne i łatwo policzalne straty związane z ewentualnym porzuceniem rynki, a z drugiej jakiś indeks dla wzmożonych aktywistów, o którym większość normalnych ludzi nigdy nawet nie słyszała

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.