PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Owocowy piątek to przeszłość. Pandemia weryfikuje rynek benefitów

Dawniej (czytaj - kilka miesięcy temu) pracowników kuszono owocowymi piątkami, pokojami gier czy możliwością pracy zdalnej dwa razy w miesiącu. Pandemia koronawirusa mocno zamieszała w wielu firmach. Dziś mniej zależy nam na owocach, bardziej na większej decyzyjności co do miejsca i sposobu pracy.

Owocowy piątek to przeszłość. Pandemia weryfikuje rynek benefitów
Ostatnie miesiące zmieniły stosunek pracowników do oferowanych benefitów (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Ostatnie miesiące zmieniły stosunek pracowników do oferowanych benefitów, co wymusiło na pracodawcach wprowadzenie nowych rozwiązań.
  • Jak wynika z raportu Activy "Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych - nowe porządki", niespełna 74 proc. pracowników uważa, że najważniejsze w obecnym pakiecie benefitowym powinno być elastyczne podejście do miejsca i czasu wykonywania pracy.
  • Powoli na polski rynek wkraczają także programy pożyczkowe, dodatkowe dni płatnego urlopu czy dofinansowania studiów wyższych i podyplomowych.

- Rynek benefitów zmienia się, ale motorem tych zmian w mniejszym stopniu są ograniczenia finansowe, a bardziej formowanie się nowych potrzeb klientów oraz dynamika aktualnej sytuacji - tak nową rzeczywistość benefitów w rozmowie z PulsemHR komentuje Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems. 

Ostatnie miesiące mocno zmieniły rzeczywistość w wielu firmach. Wiosenny lockdown oraz obowiązujące do tej pory obostrzenia sanitarne wpłynęły na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Dziś w firmach nie ma wspólnych śniadań, owocowych czy kawowych dni, zupełnie inną formę przybrały imprezy integracyjne.

Zamiast owoców elastyczność

Ostatnie miesiące zmieniły stosunek pracowników do oferowanych benefitów, co wymusiło na pracodawcach wprowadzenie nowych rozwiązań. Jak wynika z raportu Activy "Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych - nowe porządki", niespełna 74 proc. pracowników uważa, że najważniejsze w obecnym pakiecie benefitowym powinno być elastyczne podejście do miejsca i czasu wykonywania pracy. Priorytetowe stało się także oferowanie przez pracodawcę pakietu medycznego – wskazuje na to 73,3 proc. badanych.

Raport Activy
Raport Activy
- Pandemia COVID-19 bezpowrotnie zmieniła miejsca pracy, zwracając uwagę organizacji na aspekty wcześniej niedoceniane lub pomijane. Na naszych oczach modyfikowane są styl pracy, organizacja biur, wygląd i wykorzystanie przestrzeni wspólnych. Sfery prywatna i zawodowa przenikają się, jak nigdy dotąd, a pracodawcy na niespotykaną wcześniej skalę dostrzegają, w jakim stopniu zdrowie, dobre samopoczucie i satysfakcja pracownika przekładają się na rezultaty biznesowe. Zmieniające się potrzeby pracowników i pracodawców oznaczają, że dotychczasowa paleta rozwiązań i świadczeń oferowanych zatrudnionym także musi się zmienić - wyjaśnia Magdalena Pancewicz, jedna z ekspertek, komentująca wyniki raportu. 
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Owocowy piątek to przeszłość. Pandemia weryfikuje rynek benefitów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • L 2020-10-28 09:51:04

    Teraz owocowe piątki zamieniły się na Lunching w czasie pracy z dostawą do domu.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.