W 2017 roku pracownicy Blue Media w drodze do i z pracy przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Dzięki temu do atmosfery nie przedostało się ponad 25 ton dwutlenku węgla, a pracownicy są zdrowsi i rzadziej korzystają z L4.

Sopocka spółka technologiczno-finansowa od lat wprowadza proekologiczne rozwiązania. Właśnie podała, jak w tej kwestii minął ubiegły rok. Okazuje się, że pracownicy w drodze do i z pracy przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Docierając tak do siedzimy firmy „zaoszczędzili” ponad 25 ton dwutlenku węgla, który znalazłby się w powietrzu, gdyby zamiast roweru wybrali średniej wielkości samochód.
Blue Media już w 2013 roku wprowadziła program „Złotówka za kilometr”, w którym nagradza pracowników za docieranie do pracy na rowerze. Od startu programu przejechali oni łącznie 350 tys. km! Jak przekonują w firmie, ograniczenie emisji spalin, daje wymierne korzyści nie tylko dla środowiska, ale też dla samej firmy.

– Aktywność fizyczna polepsza wydajność i samopoczucie pracowników. Co więcej, między innymi dzięki temu programowi, w Blue Media liczba zwolnień lekarskich jest kilkukrotnie niższa niż w przeciętnej polskiej firmie - mówi Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.
Natomiast dzięki ogniwom fotowoltaicznym zamontowanym na tarasie siedziby w sopockim Domu Zdrojowym, w słoneczne dni firma jest niezależna energetycznie. Tylko w 2017 roku uzyskała łącznie ponad 14 MWh energii elektrycznej.
- 20 proc. energii w skali roku uzyskujemy w maju. Wtedy też energia z paneli zaspokaja nawet 50 proc. naszego miesięcznego zapotrzebowania - wyjaśnia Agnieszka Fabianowicz.
Z inicjatywą zachęcającą pracowników do postawienia na jednoślady wychodzi coraz więcej firm, np. Comarch. Gdy okazało się, że coraz zatrudnionych w firmie wybiera ten środek transportu, spółka wybudowała zadaszone parkingi oraz stacje naprawcze, a także zaoferowała bezpłatne serwisowanie jednośladów. Ich pracownicy, nim zajmą swoje miejscem pracy, mają możliwość skorzystać z łazienki z prysznicem.


KOMENTARZE (0)