Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod
tym linkiem.
- Po wyjazdach integracyjnych, które są już stałym elementem polityki personalnej w wielu firmach, coraz częściej pracodawcy sięgają po wyjazdy motywacyjne zabierając najlepszych pracowników w różne zakątki świata.
- Turystyka motywacyjna, a szczególnie wyjazdy typu incentive travel są doskonałym narzędziem do budowania długofalowych relacji zarówno na linii pracodawca - pracownik, jak również firma - kontrahent - mówi Ewa Gajewska, kierownik projektu z biura podróży CT Poland.
- Różne formy wyjazdów pracowniczych są realizowane w Polsce już od ponad 20 lat, lecz nigdy jeszcze nie stawały się tak istotnym elementem tworzenia polityki personalnej firm.
Firmy, które zamieszczają świadczenia pozapłacowe w swojej ofercie, najczęściej stawiają na kartę mulitsport, podstawowy pakiet opieki medycznej oraz imprezy integracyjne dla pracowników. Ponad połowa firm oferuje ubezpieczenie na życie, możliwość pracy elastycznej oraz dofinansowanie edukacji. Coraz częściej rozszerzany jest też pakiet opieki medycznej – zarówno na członków rodziny, jak i o dodatkowe specjalizacje oraz zabiegi.
- Benefity to dziś rzeczywiście must have na rynku. Warto traktować je jako czynnik, który ułatwia codzienne życie naszym pracownikom, dzięki czemu mogą się bardziej skupić na swoich zadaniach. Zamiast załatwiać mnóstwo rzeczy i poświęcać czas na ich zorganizowanie, mają to już przez firmę zapewnione - dodaje Anna Ałaszkiewicz, partner zarządzający agencji Whites.
Turystyka motywuje pracowników
W dobie rynku pracownika i walki o najlepszych specjalistów, pracodawcy sięgają po coraz droższe rozwiązania, w tym po turystykę motywacyjną. Biorąc pod uwagę koszt realizacji wyjazdu motywacyjnego dla pojedynczego pracownika, zdecydowanie nie jest to jeszcze dominujący element w polityce pozapłacowych benefitów w Polsce. A jednak rośnie zainteresowanie pracodawców, którzy są gotowi nagrodzić najlepszych pracowników za nieprzeciętny wkład w rozwój firmy i dynamiczny wzrost jej obrotów.
Po wyjazdach integracyjnych, które są już stałym elementem polityki personalnej w wielu firmach i skupiają się zwykle na dobrej zabawie oraz budowaniu pozytywnej atmosfery, coraz częściej pracodawcy sięgają po wyjazdy motywacyjne, a szczególnie po „incentive travel”, zabierając najlepszych pracowników w niebanalne miejsca w różnych zakątkach świata, nieznane zwykłym turystom.
Czytaj też: Wysoka pensja nie wystarczy. Te benefity najbardziej doceniają pracownicy
Odległe miejsca, kuszące krajobrazami, odmienną kulturą i całkowitym oderwaniem od rzeczywistości pozostają na długo w pamięci.
- Turystyka motywacyjna, a szczególnie wyjazdy typu incentive travel są doskonałym narzędziem do budowania długofalowych relacji zarówno na linii pracodawca - pracownik, jak również firma - kontrahent. Elitarność wyjazdu przygotowanego specjalnie dla wybranej grupy, egzotyczne i ciekawe kierunki oraz bogactwo doznań sprawia, że firmy dostrzegają potencjał tego rozwiązania, przekładający się na korzyści dla ich biznesu – mówi Ewa Gajewska, kierownik projektu z biura podróży CT Poland.
Różne formy wyjazdów pracowniczych są realizowane w Polsce już od ponad 20 lat, lecz nigdy jeszcze nie stawały się tak istotnym elementem tworzenia polityki personalnej firm, walczących o utrzymanie najbardziej wartościowych pracowników.
W przeszłości po tę formę motywacji pracowników i partnerów biznesowych sięgały głównie międzynarodowe korporacje, obecnie coraz częściej korzystają z niej dynamicznie rozwijające się polskie firmy, które chcą zwiększać swoją konkurencyjność.
Benefit dla lojalnych
- Głównym celem wyjazdów motywacyjnych jest projektowanie pozytywnych i długotrwałych wspomnień, stąd chęć dostarczenia pracownikom i klientom niestandardowych atrakcji, wzmacniających efekt wow. Jeśli jednak takie wyjazdy dotyczą większej ilości pracowników, wówczas zazwyczaj mają bardziej uniwersalną formułę. Bez względu na wybrany model realizacji wyjazdu, generalnie podróże motywacyjne są dobrym sposobem na budowanie kultury organizacyjnej i elementem długofalowego planu motywacyjnego - zaznacz Ewa Gajewska z biura podróży CT Poland.
Elitarność wyjazdu przygotowanego specjalnie dla wybranej grupy, egzotyczne i ciekawe kierunki oraz bogactwo doznań sprawia, że firmy dostrzegają potencjał tego rozwiązania, przekładający się na korzyści dla ich biznesu (fot. pixabay)
Generowana przez sytuację na rynku pracy potrzeba szukania skutecznych narzędzi mobilizacji i motywacji najlepszych pracowników, jak również utrzymania lojalności klientów sprawia, że wyjazdy motywacyjne stają się znaczącym elementem działań HR i marketingowych. Wiele organizacji upatruje w nich szansę na pozafinansowe nagradzanie i docenienia najlepszych pracowników i klientów.
Wykorzystując elementy z turystyki rekreacyjnej, można z pomocą profesjonalnych partnerów z branży turystycznej oderwać najbardziej wartościowych pracowników od zawodowej rutyny, stworzyć im szanse na atrakcyjne spędzenie czasu, zabierając ich na przykład w tak odległe zakątki jak Chile czy RPA. Licząc na lojalność najbardziej wartościowych pracowników, firmy w obliczu rosnącej konkurencji i walki o najlepszych specjalistów, szczególnie w branżach dynamicznie się rozwijających, inwestują w wyjazdy motywacyjne.
Dodatki pozapłacowe to już konieczność
Jak wynika z raportu Pracuj.pl pracownicy coraz częściej traktują benefity nie jako specjalny dodatek do płacy, a jako standardowy element składowy wynagrodzenia. W związku z tym, mają względem pracodawców coraz wyższe oczekiwania, a decyzję o miejscu zatrudnienia podejmują nie tylko na podstawie zakresu obowiązków i oferowanej pensji, ale również w oparciu o dodatkowe benefity.
Czytaj też: Benefity cenne, ale w granicach rozsądku
Korzyści pozapłacowe wygrywają nawet z prestiżem czy reputacją firmy. Taka tendencja zmusza pracodawców nie tylko do oferowania coraz bardziej konkurencyjnych warunków pracy, ale także do walki o najlepsze talenty na rynku czymś więcej niż tylko pensją.
- Wyzwaniem dla pracodawców pozostaje takie konstruowanie pakietu świadczeń dodatkowych, aby benefity nie tylko przyciągały kandydatów i zachęcały do aplikowania na ofertę pracy, ale stanowiły realną wartość dla pracowników, pozwalając im zaoszczędzić czas, pieniądze albo realizować pozazawodowe pasje i aktywności - podkreśla Agnieszka Pietrasik, ekspert Hays Poland.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (1)