-
- •16 wrz 2019 12:57
Budując relacje wśród współpracujących warto pamiętać o integracji członków w oparciu o przemyślaną strategię. Pomóc może... wyjazd integracyjny.

- Angażowanie Polaków w pracy wymaga poprawy. Nasze zaangażowanie, jako pracowników jest niższe, niż średnia światowa.
- Starając się zbudować relacje wśród zespołu warto pamiętać, że "team building" nie jest typową integracją.
- By impreza firmowa powiodła się, nie można pozostawić jej przypadkowi.
Pracownicy, managerowie zadowoleni z wykonywanych obowiązków są o ponad 43 proc. bardziej produktywni, o 86 proc. bardziej kreatywni generują także do 61 proc. mniejszą rotację. Nie powinno więc dziwić, że firmy z zaangażowanymi pracownikami osiągają do 2,5 razy więcej dochodu niż konkurenci, których pracownicy mają niski poziom zaangażowania.
Polak za mało zaangażowany?
Wyniki badań przeprowadzonych przez Aon Hewitt sugerują, że w naszym kraju poziom zaangażowania pracowników wyniósł w 2017 r. jedynie 48 proc. To niskie wskazanie. Dla porównania - w Europie wskaźnik ten wynosi 62 proc., a globalnie aż 63 proc.
Dodatkowo pozycja pracownika wobec pracodawcy umocni się jeszcze bardziej, gdyż stopa bezrobocia znów spadła. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lipcu tego roku wyniosła 5,2 proc. - to o jedną dziesiątą mniej niż w czerwcu. Przypomnijmy, że wedle nowych szacunków MPiPS może w tym roku jeszcze spaść.
Wykwalifikowany i lojalny pracownik jest zatem na wagę złota. Z punktu widzenia pracodawcy lub managera, teraz jest więc ostatni moment, by zacząć budować zgrany zespół.
Team building środkiem do zwiększenia efektywności
Mówca motywacyjny Simon Sinek powiedział kiedyś: "Wyobraźmy sobie świat, w którym większość ludzi budzi się każdego dnia, są zainspirowani aby pójść do pracy, będąc tam - odczuwają komfort, a wracając do domu na koniec dnia - czują się spełnieni i usatysfakcjonowani swoją pracą."
Odpowiednio zaprojektowany event z naciskiem na team building pozwoli zapewnić taki efekt.
Starając się zbudować relacje wśród współpracujących warto pamiętać, że "team building" nie jest typową integracją. To narzędzie pracy nad zespołem. Pozwala wyposażyć członków w odpowiednie kompetencje wspierające efektywność.
Czytaj też: Wzięli pod lupę pracowników biurowych
Dlaczego jest to tak istotne? Pomaga ludziom dowiedzieć się więcej o sobie, docenić podobieństwa i różnice, lepiej zrozumieć swoje role i rozwinąć umiejętności efektywniejszej współpracy. Dzięki temu praca w zespole jest „bardziej ludzka”.


Słowa kluczowe
- Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej
- Joanna Hoc-Kopiej
- Dwór Korona Karkonoszy
- Aon Hewitt
- MRPiPS
KOMENTARZE (1)