PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wizerunek pracodawcy w kryzysie. Jak zdać test z odpowiedzialności?

Eksperci jednogłośnie podkreślają, że w czasie pandemii pracodawcy nie powinni rezygnować z działań employer brandingowych (EB). Trudna kryzysowa sytuacja może okazać się dla pracodawcy probierzem odpowiedzialności.

  • Autor:jk
  • 3 lis 2020 20:00
Wizerunek pracodawcy w kryzysie. Jak zdać test z odpowiedzialności?
Jeszcze do niedawna duże firmy prześcigały się w kreatywnych pomysłach na działania employer brandingowe (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jeszcze do niedawna duże firmy prześcigały się w kreatywnych pomysłach na działania employer brandingowe, a kampanie były prowadzone z rozmachem. Nowy kontekst zmusza do przeglądu potrzeb, celów i narzędzi.
  • Warto pamiętać, że budowanie marki pracodawcy nie ogranicza się do działań związanych z pozyskiwaniem kandydatów - równie ważne są elementy skierowane do wewnątrz; pracownicy w kryzysie wymagają szczególnego wsparcia.
  • Pełna transparentność okazuje się najlepszym rozwiązaniem w sytuacji, gdy konieczne staje się zwolnienie części załogi.

W minionych miesiącach sytuacja finansowa wielu firm pogorszyła się na tyle, że część z nich całkowicie wstrzymała zaplanowane rekrutacje i działania employer brandingowe.

- Ze względu na trudną sytuację na rynku wielu pracodawców koncentruje teraz swoje działania na zachowaniu aktualnych miejsc pracy, skupiając się na komunikacji z kluczowymi klientami i obecnymi pracownikami. Trudno więc spodziewać się w najbliższym czasie spektakularnych kampanii, do jakich w minionych latach przyzwyczaili nas najwięksi na rynku gracze – tłumaczy Paweł Szonecki, specjalista ds. komunikacji w agencji rekrutacyjnej People.

Nie oznacza to jednak, że w obszarze employer brandingu pracodawcy złożyli broń. Zmianie znacząco uległ natomiast kontekst podejmowanych przez nich działań.

- Jak pokazało badanie People pt. „Rynek pracy oczami pracowników”, stabilność zatrudnienia oraz organizacji to jedne z kluczowych czynników, na jakie kandydaci będą zwracać uwagę w najbliższych miesiącach. Do tego trendu doskonale nawiązuje np. akcja marki Lidl pod hasłem „Twoja praca na lata”, przedstawiająca potencjalnym pracownikom jasną korzyść w postaci stabilnego i bezpiecznego miejsca pracy. To także najlepszy dowód na to, jak w przeciągu zaledwie kilku miesięcy zmieniły się oczekiwania pracowników – dodaje Paweł Szonecki.

Czytaj też: Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"

Tomasz Polewczyński, employer reputation and engagement consultant w McDonald’s Polska zauważa, że te firmy, które do budowania marki pracodawcy podchodziły strategicznie, nie zrezygnują z tych działań. Większy niż do tej pory będzie natomiast nacisk na budowę zaangażowania, komunikację wewnętrzną, rozwijanie istniejących zespołów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wizerunek pracodawcy w kryzysie. Jak zdać test z odpowiedzialności?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.