Usługi na żądanie w służbie HR

W 2018 r. polscy pracodawcy wydali na świadczenia pozapłacowe 11 mld złotych, czyli prawie o 500 mln więcej niż rok wcześniej (1). Standardowe formy benefitów zaczynają jednak nie wystarczać, szczególnie dla pracowników z pokolenia Y – mobilnego, oczekującego wszystkiego tu i teraz. Nic więc dziwnego, że usługi na żądanie wkraczają również do branży HR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Usługi na żądanie w służbie HR

Millenialsi wyzwaniem HR-owców

Obecnie pojęcie millenials wykracza poza przynależność do pewnej grupy wiekowej i opisuje szersze zjawisko specyficznego sposobu myślenia oraz działania. Są to osoby biegłe w świecie technologii, social mediów i internetu, bezproblemowo chłonące wszelkie innowacyjne rozwiązania dostępne na rynku. 99 proc. millenialsów posiada urządzenie z dostępem do sieci, a zdecydowana większość przyznaje, że nie rozstaje się z telefonem przez całą dobę. Co ciekawe, aż 90 proc. z nich deklaruje chęć bycia mobilnym, zestawiając to pojęcie z szybkością, elastycznością i niezależnością (2). Z tym ostatnim związana jest dewiza pokolenia, według której to rynek powinien odpowiadać na ich potrzeby i dostosowywać się do nich, a nie oni do rozwiązań dostępnych na rynku.

Pokolenie Y jest więc wyzwaniem nie tylko dla marketingowców chcących do nich dotrzeć, ale także dla specjalistów HR. Potencjalni kandydaci mają konkretne oczekiwania wobec pracodawcy, a coraz częściej tradycyjne benefity pozapłacowe to dla nich za mało. Bez dodatkowych zachęt coraz trudniej utrzymać przy sobie pracowników. Jeżeli firma nie spełnia ich wymagań, po prostu zmieniają miejsce zatrudnienia. Kluczem do osiągnięcia przez pracownika zadowolenia z podejmowanych przez nas inicjatyw jest realizowanie ich w oparciu o potrzeby, chęci i umiejętności samych zainteresowanych.

Na żądanie. Nie tylko millenialsów

Rynek usług na żądanie rewolucjonizuje zachowania handlowe na całym świecie. Liczba branż, firm i reprezentowanych kategorii rośnie w przyspieszającym tempie. Zaczęło się od szybszego sposobu zamawiania taksówki – tak powstał model biznesowy Ubera. Bez wątpienia uberyzacja stała się najbardziej popularnym terminem biznesowym w ciągu ostatnich kilku lat i pozostanie taka dopóki – jak to określił amerykański Forbes – nie zuberyzujemy całej gospodarki.

Potencjał tego nurtu zauważyli twórcy polskiej platformy Tutlo, która umożliwia elastyczną formę nauki języka angielskiego bez konieczności wcześniejszego umawiania się oraz prowadzoną z dowolnego miejsca na świecie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.