Tych błędów Employer Branding nie wybacza. Sprawdź, nim zainwestujesz w kampanię

Wyidealizowanie obrazu firmy, szablonowość, częste zmiany koncepcji kampanii czy próby wpływania na dziennikarzy. To kilka przykładów błędów, jakich dopuściły się firmy w kampaniach employer brandigowych. Zapytaliśmy o nie specjalistów z Linkleaders,  MJCC, Lighthouse oraz Publicon, czyli firm, których kampanie EB nieraz zostały nagrodzone.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tych błędów Employer Branding nie wybacza. Sprawdź, nim zainwestujesz w kampanię

  • Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników jest wyjątkowo trudno, staje się standardem. 
  • Jednak pochopne inwestowanie w kampanie employer brandingowe nie zawsze przyniesie pozytywne efekty. Bardzo łatwo też zniszczyć dotychczasowe osiągnięcia. Czego należy się wystrzegać?
  • Autorską listę najczęściej popełnianych błędów w EB przygotowali dla nas Tomasz Podolak, założyciel Linkleaders, Anna Mikulska i Adrian Juchimiuk, partnerzy w MJCC, Przemysław Mitraszewski, managing partner w Lighthouse oraz Szymon Sikorski, szef w Publiconu.

Employer branding to nic innego jak zestaw działań pomagających w budowaniu pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. W dobie rynku pracownika, gdy firmy o tych najlepszych muszą toczyć prawdziwe wojny, rola EB nabiera na znaczeniu. Okazuje się jednak, że stosowanie go nie wszystkim idzie gładko i bezproblemowo.

Malowanie trawy na zielono

Zdaniem Tomasza Podolaka, założyciela Linkleaders oraz współzałożyciela STRILL Employer Branding, często zauważalnym błędem w działaniach EB jest tzw. overpromise przekazu, czyli sprzedawanie wizji firmy jako idealnego środowiska pracy oraz komunikowanie wyłącznie wartości teoretycznie obecnych w każdej firmie na tej planecie (np. dobrej atmosfery w pracy).

- Na rynku, często wśród osób bezpośrednio niezwiązanych z branżą EB, panuje przekonanie, że employer branding to „malowanie trawy na zielono” – przedstawianie niemal utopijnego świata, w którym wszyscy są szczęśliwi, szeroko się uśmiechają i wykonują najbardziej ekscytującą pracę na świecie - mówi Podolak. - EB to kreowanie doświadczenia z marką, a to musi być przede wszystkim oparte na szczerych i transparentnych fundamentach, żeby nie prysło w pył już przy pierwszym osobistym styku z pracodawcą - podkreśla.

Czytaj więcej: W dobrym employer brandingu pieniądze to nie wszystko. Firmy muszą przygotować się na coś więcej

Dodaje też, że takie utopijne podejście częściej wyrządza więcej szkody niż pożytku. Zaś obecnie można zaobserwować rosnącą tendencję do mówienia o pracodawcach w pełni szczerze, „bez owijania w bawełnę”. Robi się to, pokazując firmę, pracowników oraz ich obowiązki takimi, jakimi są naprawdę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.