PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Tych błędów Employer Branding nie wybacza. Sprawdź, nim zainwestujesz w kampanię

Wyidealizowanie obrazu firmy, szablonowość, częste zmiany koncepcji kampanii czy próby wpływania na dziennikarzy. To kilka przykładów błędów, jakich dopuściły się firmy w kampaniach employer brandigowych. Zapytaliśmy o nie specjalistów z Linkleaders,  MJCC, Lighthouse oraz Publicon, czyli firm, których kampanie EB nieraz zostały nagrodzone.

Tych błędów Employer Branding nie wybacza. Sprawdź, nim zainwestujesz w kampanię
Tych błędów należy unikać w Employer Brandingu (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników jest wyjątkowo trudno, staje się standardem. 
  • Jednak pochopne inwestowanie w kampanie employer brandingowe nie zawsze przyniesie pozytywne efekty. Bardzo łatwo też zniszczyć dotychczasowe osiągnięcia. Czego należy się wystrzegać?
  • Autorską listę najczęściej popełnianych błędów w EB przygotowali dla nas Tomasz Podolak, założyciel Linkleaders, Anna Mikulska i Adrian Juchimiuk, partnerzy w MJCC, Przemysław Mitraszewski, managing partner w Lighthouse oraz Szymon Sikorski, szef w Publiconu.

Employer branding to nic innego jak zestaw działań pomagających w budowaniu pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. W dobie rynku pracownika, gdy firmy o tych najlepszych muszą toczyć prawdziwe wojny, rola EB nabiera na znaczeniu. Okazuje się jednak, że stosowanie go nie wszystkim idzie gładko i bezproblemowo.

Malowanie trawy na zielono

Zdaniem Tomasza Podolaka, założyciela Linkleaders oraz współzałożyciela STRILL Employer Branding, często zauważalnym błędem w działaniach EB jest tzw. overpromise przekazu, czyli sprzedawanie wizji firmy jako idealnego środowiska pracy oraz komunikowanie wyłącznie wartości teoretycznie obecnych w każdej firmie na tej planecie (np. dobrej atmosfery w pracy).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Na rynku, często wśród osób bezpośrednio niezwiązanych z branżą EB, panuje przekonanie, że employer branding to „malowanie trawy na zielono” – przedstawianie niemal utopijnego świata, w którym wszyscy są szczęśliwi, szeroko się uśmiechają i wykonują najbardziej ekscytującą pracę na świecie - mówi Podolak. - EB to kreowanie doświadczenia z marką, a to musi być przede wszystkim oparte na szczerych i transparentnych fundamentach, żeby nie prysło w pył już przy pierwszym osobistym styku z pracodawcą - podkreśla.

Czytaj więcej: W dobrym employer brandingu pieniądze to nie wszystko. Firmy muszą przygotować się na coś więcej

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tych błędów Employer Branding nie wybacza. Sprawdź, nim zainwestujesz w kampanię

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.