86 proc. respondentów deklaruje, że regularnie śledzi w sieci opinie na temat swojej firmy - wynika z badania #Trendy HR_2018 wydanego przez spółkę Studio Wiedzy (przy współpracy z agencją digital Social Media London Style).
- Autor:jk
- •25 lip 2018 18:43

- Zaledwie 23 proc. firm twierdzi, że ma jasno opracowaną strategię budowania wizerunku pracodawcy w internecie.
- Głównymi działami odpowiedzialnymi za monitoring opinii o firmie i reagowanie na nie są marketing i HR.
- Najczęściej podejmowane działania to uzupełnienie zakładki „kariera” na firmowej stronie albo publikowanie w serwisie społecznościowym postów z wydarzeń firmowych.
- Z kolei kandydaci dokładnie sprawdzają pracodawców przed podjęciem zatrudnienia i nie wybierają firm o niskiej reputacji.
Z badania #Trendy HR_2018 wydanego przez spółkę Studio Wiedzy (przy współpracy z agencją digital Social Media London Style) wynika, że firmy rozumieją wagę employer brandingu, jednak przeznaczają na ten obszar stosunkowo nieduże budżety.

Jest to przyczyną pewnego paradoksu – mimo iż 86 proc. respondentów deklaruje, że regularnie śledzi w sieci opinie na temat swojej firmy, to tylko 23 proc. twierdzi, że ma jasno opracowaną strategię budowania wizerunku pracodawcy w internecie, a kolejne 33 proc. badanych przyznaje, że prowadzi takie działania tylko sporadycznie.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Warto podkreślić, że najczęściej podejmowane działania to po prostu uzupełnienie zakładki „kariera” na firmowej stronie albo publikowanie w serwisie społecznościowym postów z wydarzeń firmowych (robi to ponad 60 proc. badanych). Znacznie rzadziej firmy decydują się na prowadzenie bloga, wrzucanie na YouTube filmów wizerunkowo-rekrutacyjnych, wchodzenie na forach w dyskusje o pracodawcach. Tylko nieliczni mogą sobie pozwolić natomiast na współpracę z agencją employer brandingową lub sami próbują kreować swój wizerunek poprzez udzielanie wywiadów, zamieszczanie artykułów w mediach oraz uczestnictwo w konferencjach.
Firmy prześwietlone przez kandydatów
Wyniki pokazują, iż kandydaci dokładnie sprawdzają pracodawców przed podjęciem zatrudnienia i nie wybierają firm o niskiej reputacji. Jak wskazuje badanie, głównymi działami odpowiedzialnymi za monitoring opinii o firmie i reagowanie na nie (udzielanie odpowiedzi), są marketing i HR. Warto jednak odnotować, że co piąty respondent nie był w stanie wskazać, kto w jego firmie zajmuje się tego typu działaniami.


KOMENTARZE (4)