PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Trendy HR 2018: Wizerunek pracodawcy w sieci ma ogromne znaczenie

86 proc. respondentów deklaruje, że regularnie śledzi w sieci opinie na temat swojej firmy - wynika z badania #Trendy HR_2018 wydanego przez spółkę Studio Wiedzy (przy współpracy z agencją digital Social Media London Style).

  • Autor:jk
  • 25 lip 2018 18:43
Trendy HR 2018: Wizerunek pracodawcy w sieci ma ogromne znaczenie
Bez wypracowanego wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy prowadzenie procesu rekrutacyjnego jest obecnie coraz trudniejsze (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zaledwie 23 proc. firm twierdzi, że ma jasno opracowaną strategię budowania wizerunku pracodawcy w internecie.
  • Głównymi działami odpowiedzialnymi za monitoring opinii o firmie i reagowanie na nie są marketing i HR.
  • Najczęściej podejmowane działania to uzupełnienie zakładki „kariera” na firmowej stronie albo publikowanie w serwisie społecznościowym postów z wydarzeń firmowych.
  • Z kolei kandydaci dokładnie sprawdzają pracodawców przed podjęciem zatrudnienia i nie wybierają firm o niskiej reputacji.

Z badania #Trendy HR_2018 wydanego przez spółkę Studio Wiedzy (przy współpracy z agencją digital Social Media London Style) wynika, że firmy rozumieją wagę employer brandingu, jednak przeznaczają na ten obszar stosunkowo nieduże budżety.

Jest to przyczyną pewnego paradoksu – mimo iż 86 proc. respondentów deklaruje, że regularnie śledzi w sieci opinie na temat swojej firmy, to tylko 23 proc. twierdzi, że ma jasno opracowaną strategię budowania wizerunku pracodawcy w internecie, a kolejne 33 proc. badanych przyznaje, że prowadzi takie działania tylko sporadycznie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Warto podkreślić, że najczęściej podejmowane działania to po prostu uzupełnienie zakładki „kariera” na firmowej stronie albo publikowanie w serwisie społecznościowym postów z wydarzeń firmowych (robi to ponad 60 proc. badanych). Znacznie rzadziej firmy decydują się na prowadzenie bloga, wrzucanie na YouTube filmów wizerunkowo-rekrutacyjnych, wchodzenie na forach w dyskusje o pracodawcach. Tylko nieliczni mogą sobie pozwolić natomiast na współpracę z agencją employer brandingową lub sami próbują kreować swój wizerunek poprzez udzielanie wywiadów, zamieszczanie artykułów w mediach oraz uczestnictwo w konferencjach.

Firmy prześwietlone przez kandydatów

Wyniki pokazują, iż kandydaci dokładnie sprawdzają pracodawców przed podjęciem zatrudnienia i nie wybierają firm o niskiej reputacji. Jak wskazuje badanie, głównymi działami odpowiedzialnymi za monitoring opinii o firmie i reagowanie na nie (udzielanie odpowiedzi), są marketing i HR. Warto jednak odnotować, że co piąty respondent nie był w stanie wskazać, kto w jego firmie zajmuje się tego typu działaniami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Trendy HR 2018: Wizerunek pracodawcy w sieci ma ogromne znaczenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • tpaweł 2019-04-24 23:43:07

    Wizerunek firmy jest bardzo ważny. Im lepiej pracownicy postrzegają naszą firmę tym więcej chętnych pracowników do pracy będzie się zgłaszać. Polecam o tym poczytać:

  • trend 2018-07-27 09:03:21

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się właśnie co zrobić z opiniami pojawiającymi się o mojej firmie na różnych serwisach. Od wielu lat mam propozycje zaczęcia działań EB, odpowiadania na komentarze, dodania zakładek rekrutacyjnych na tych serwisach itp, ale zawsze się przed tym wzbraniałem. Najwyraźniej trzeba się w końcu zdecydować.

  • Jerzy Michalak - kandydat na prezydenta Wrocławia 2018-07-26 14:51:10

    To rzeczywiście ważne, ale przy okazji chcę spytać o jeszcze jedną ważną kwestię. Czy Waszym zdaniem władze Wrocławia mogłyby robić więcej dla lokalnych, małych przedsiębiorców?

  • Iwona 2018-07-26 10:26:25

    Wydaje mi się że jest błąd w artykule - Spadek skuteczności tradycyjnych ogłoszeń publikowanych w mediach lub na firmowej stronie, przestały zmuszać (chyba powinno być ZMUSZAJĄ) rekruterów do poszukiwania nowych rozwiązań, które mogłyby wspomóc ich w pozyskiwaniu kandydatów.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.