PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Efekt "wow" nie jest celem employer brandingu. Jak zmierzyć skuteczność kampanii?

Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników jest wyjątkowo trudno, staje się standardem. Nie zawsze jednak employer branding przynosi oczekiwane efekty. Problem w tym, że wiele firm nadal nie mierzy skuteczności prowadzonych działań.

Efekt "wow" nie jest celem employer brandingu. Jak zmierzyć skuteczność kampanii?
Adobe Stock
REKLAMA
  • Coraz więcej pracodawców podchodzi poważnie do badania efektywności prowadzonych działań.
  • Wciąż jednak spora grupa pracodawców prowadzi kampanie bez jasnego określenia celów czy sposobów pomiaru.
  • Część osób odpowiedzialnych za employer branding obawia się tzw. „kejpiai”, bo wystawiają one na ocenę nie tylko kampanię EB, ale także ich pracę.

O sukcesie kampanii employer brandingowej możemy mówić wtedy, gdy udaje się osiągnąć założone cele. Najpierw jednak trzeba je określić zgodnie z zasadą SMART – muszą być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie. Najczęściej są to cele wizerunkowe, rekrutacyjne lub związane z wykorzystaniem określonych narzędzi czy mediów. Czasem firma chce także zwiększyć różnorodność w zespole, zmienić postrzeganie marki czy zwiększyć zaangażowanie pracowników.

Strategie employer brandigowe

Firmy są coraz bardziej tego świadome, zwłaszcza w obecnej sytuacji na rynku pracy. W raporcie HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

– Coraz więcej pracodawców, zwłaszcza tych, którzy przeznaczają na kampanie employer brandingowe duże budżety, podchodzi poważnie do badania efektywności prowadzonych działań. Wynika to z oczekiwań zarządu, który – wydając duże sumy na kampanie – oczekuje konkretnych rezultatów – komentuje Joanna Kotzian, menedżer ds. employer brandingu w HRK.

Przykładowo, w ubiegłym roku ruszyła kampania employer brandingowa Leroy Merlin pod hasłem „Dołącz do najlepszego zespołu”. To pierwsza w Polsce kampania wizerunkowa, która zachęca kandydatów do aplikowania, bazując na sponsoringu reprezentacji Polski w piłce nożnej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Efekt "wow" nie jest celem employer brandingu. Jak zmierzyć skuteczność kampanii?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA