PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zmiana nazwy firmy decyzją ekstremalną, ale nierzadką. Co oznacza dla pracowników?

Taxify zmieniło się w Bolt, Statoil w Circle K, Saturn w MediaMarkt, Skuber w Sqter, Lukas Bank w Credit Agricole, a Grupa Vistula w VRG. Dlaczego firmy zmieniają ugruntowane na rynku i rozpoznawalne nazwy? I co to oznacza dla pracowników?

Zmiana nazwy firmy decyzją ekstremalną, ale nierzadką. Co oznacza dla pracowników?
"Żadne badanie nie pokaże nam przyszłości - warto cofać się w pamięci do momentu, w którym pomyśleliśmy sobie, że zmiana nazwy pozbawiłaby nas wielu problemów i otwarłaby wiele możliwości" (fot. shutterstock.com)
REKLAMA
  • Przykłady firm, które zdecydowały się na renaming, czyli zmianę nazwy, można mnożyć. Podobnie jak powody, które motywują te zmiany.
  • Zawsze jest to jednak decyzja ekstremalna i pociągająca za sobą straty.
  • Renaming wiąże się też z obawami dla pracowników, którzy obawiają się, czy po zmianie nazwy ich umowy o pracę są nadal ważne.

Kilka dni temu Taxify, platforma do zamawiania przejazdu, poinformowało, że po pięciu latach działalności zmienia nazwę. Do nowej – Bolt – przyzwyczaić się będą musieli nie tylko Polacy, ale i mieszkańcy ponad 30 innych krajów, w których Taxify także prowadzi działalność. Dlaczego firma zdecydowała się na zmianę rozpoznawalnej nazwy?

- Naszą pierwszą usługą w Estonii była aplikacja do zamawiania przejazdów taksówkami, która miała gromadzić wszystkie lokalne taksówki na jednej platformie. To rozwiązanie dało firmie jej pierwotną nazwę. Poczyniliśmy ogromny postęp we wprowadzaniu naszej wizji, jednak zaczęliśmy również wychodzić poza nazwę naszej marki. Biorąc pod uwagę ambicję do rozwiązywania problemów transportowych na szerszą skalę, chcemy, aby nazwa naszej marki odzwierciedlała jej przyszłość, a nie przeszłość - tłumaczy Markus Villig, założyciel i CEO firmy Bolt.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowa nazwa ma, zdaniem Villiga, lepiej oddawać obecną działalność firmy. - Bolt oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się - dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna - uważa.

Zmiany właścicielskie

To nie jedyna zmiana dobrze rozpoznawalnej nazwy w ostatnim czasie. Na początku marca nazwę zmieniła firma Morpol zajmująca się przetwórstwem łososia. Teraz to Mowi Poland. Tu sytuacja wyglądała nieco inaczej, bo związana jest ze zmianami właścicielskimi. Kilka lat temu Morpol trafił w ręce norweskiej Marine Harvest, a ta postanowiła od stycznia 2019 roku zmienić nazwę na Mowi, stąd też konieczne było przemianowanie Morpolu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmiana nazwy firmy decyzją ekstremalną, ale nierzadką. Co oznacza dla pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA