PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Storytelling w rekrutacji? HR musi jeszcze się sporo uczyć

Storytelling to tworzenie emocjonalnej opowieści, która ma przekonać odbiorcę do pomysłów i produktów firmy, budowania relacji czy też ma przybliżyć strategię spółki. W marketingu i reklamie jest nieocenionym narzędziem. Coraz większą popularność zyskuje także w oczach specjalistów ds. employer brandingu i rekruterów.

Storytelling w rekrutacji? HR musi jeszcze się sporo uczyć
Wielu HR-owców czy marketingowców nie potrafi odróżnić dobrej historii od złej. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Jak przekonują eksperci, HR-owcy coraz częściej będą sięgali po storytelling podczas rekrutacji. Paweł Tkaczyk, prezes firmy Midea, autor książek: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”, uważa że przyczyną wzrostu popularności jest „komodytyzacja”, czyli trend, w którym oferuje się towary nieróżniące się od innych.

- Praca jest tego typu towarem. Pracodawcy żądają wypełnienia obowiązków w zamian za wynagrodzenie. By się wyróżnić, trzeba podjąć dodatkowe działania. Nie odróżniamy się za pomocą podstawowej funkcji pracy (core value), czyli w tym przypadku pensji, ale za pomocą rozszerzonych wartości (extended values) – komentuje Tkaczyk.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jest to szczególnie ważne w przypadku budowania marki pracodawcy w oczach młodych. Badania pokazują, że tej grupie nie zależy na jednolitej ścieżce rozwoju, ale na pracy i robieniu tego, co ważne. Przykładowo, programista może zdobyć pracę w różnych firmach za podobne pieniądze. Może jednak wybrać tą, w której programowanie nie będzie tylko „klepaniem kodu”, ale w jakiś sposób przyczyni się do zmiany rzeczywistości. Jeśli pracodawca będzie w stanie zaakcentować tę wartość, wówczas łatwiej przyciągnie kandydatów do firmy. Zwłaszcza teraz, gdy mamy do czynienia z rynkiem pracownika.

Polski storytelling

Swoje idee za pomocą storytellingu już od paru lat eksponuje gliwicka firma Future Processing, która angażuje się w projekty o znaczeniu ogólnospołecznym. Jeden z ostatnich dotyczy diagnozy obrazowej – firma walczyła o niego ze spółkami z branży medycznej. Nie jest on typowy dla sektora IT – technologia będzie wsparcie dla ludzi w bardzo trudnej sytuacji zdrowotnej. Celem projektu jest pomoc w leczeniu nowotworów poprzez zwiększenie skuteczności diagnostycznej obrazowania.

Projekt wymaga wąskich i specyficznych kompetencji. W związku z tym rekruterzy postanowili zrobić coś więcej niż standardowa rekrutacja. W ten sposób powstał film, w którym Future Processing przedstawił swoją wizję, pokazał jak technologia wspiera ludzi i jaki udział może mieć w tym kandydat.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Storytelling w rekrutacji? HR musi jeszcze się sporo uczyć

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.