PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Poczytny jak… magazyn firmowy

Jak przekazać kilkuset pracownikom informacje na temat tego, co dzieje się w firmie? Jak pokazać funkcjonowanie każdego działu i jego wpływ na całość organizacji? Jak pochwalić się sukcesami? Firmy znalazły na to sposób – wydają gazety dla pracowników.

Poczytny jak… magazyn firmowy
Forma oraz skondensowanie pewnych konkretnych treści w jednym miejscu i jednym czasie ma znaczenie w odbiorze firmy przez pracownika (fot. shutterstock.com)
REKLAMA
  • Duże firmy polskie i międzynarodowe korporacje, dla których ważna jest dobra i sprawna komunikacja z pracownikami, wydają magazyny dla pracowników, włączając je do palety narzędzi wykorzystywanych w komunikacji.
  • Forma oraz skondensowanie pewnych konkretnych treści w jednym miejscu i czasie ma znaczenie w odbiorze firmy przez pracownika, daje poczucie bycia poinformowanym o tym, co dzieje się w firmie i zintegrowanym z ludźmi pracującymi w przedsiębiorstwie.
  • Nowością jest to, że komunikację wewnętrzną zaczynają wprowadzać również małe firmy, nawet poniżej 30 pracowników.

Magazyny drukowane dla pracowników to zyskujący na popularności element komunikacji wewnętrznej. Taki magazyn to z jednej strony świetne narzędzie informacyjne – można przekazać setkom pracowników, co dzieje się w firmie, z drugiej świadczy o prestiżu firmy i jej zaangażowaniu w to, by pracownicy mieli stale aktualne wiadomości.

– Dobrze prowadzona komunikacja wewnętrzna stanowi o sile każdej firmy. Pracownicy chcą wiedzieć, co dzieje się w organizacji - nie tylko w perspektywie krótkofalowej, ale również długofalowej: jakie firma ma plany, gdzie chce być za kilka/kilkanaście lat. Skuteczna komunikacja wewnętrzna powinna budować dialog z pracownikami, a nie być tubą zarządu. Komunikacja wewnętrzna spełnia kilka funkcji i służy nie tylko informowaniu, ale również motywuje, integruje, wpływa na efektywność pracy i przynależność do danej organizacji – mówi  Agnieszka Żelazko, dyrektor zarządzający w Grupie BRM, autorka książki „10 odsłon PR”.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firm, które wydają taki magazyn, jest coraz więcej. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Wydaje go na przykład Śnieżka. „W KOLORZE”, którego adresatem są pracownicy Śnieżki, ukazuje się raz na kwartał. Magazyn w przystępny sposób opisuje aktualności z życia firmy – w obszarze odnoszonych sukcesów, inicjatyw społecznych czy nowych produktów. Kwartalnik zawiera ponadto część lifestyle’ową, bogatą w praktyczne porady, ciekawostki i pomysły na spędzanie wolnego czasu. Magazyny dla pracowników wydają także Henkel („Henkel Life”), Knauf, producent materiałów budowlanych („Family and Work"), ING Bank Śląski (magazyn „BAŚKA”), PZU („Świat PZU” to 48-stronicowy kwartalnik ukazujący się w nakładzie 4000 egz.) czy Goodyear Dunlop Tires Polska („Oponowości”).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poczytny jak… magazyn firmowy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA