Samochód służbowy, ale jak prywatny. Nowy benefit dla menedżerów wyższego szczebla

Auto w formie benefitu pracowniczego jest odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania pracowników. Na czym polega rozwiązanie dotyczące aut na abonament i czym różni się od tradycyjnych samochodów służbowych?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Samochód służbowy, ale jak prywatny. Nowy benefit dla menedżerów wyższego szczebla

PODZIEL SIĘ


Autor: aw

6 mar 2018 6:00


  • Na oferowanie swoim pracownikom samochodu w formie abonamentu jako dodatku pozapłacowego decyduje się jeszcze niewielu polskich pracodawców.
  • Wynika to zapewne z braku informacji na temat tego benefitu oraz niewielkiej liczby firm oferujących tego typu usługi.
  • Może się to jednak zmienić w najbliższym czasie, ponieważ na rynku pojawiły się już rozwiązania oferujące samochody w formie benefitu pracowniczego.


Samochód w abonamencie w formie benefitu pracowniczego to rozwiązanie, dzięki któremu pracownicy mają możliwość korzystania z auta w celach prywatnych na warunkach finansowych zbliżonych do leasingu korporacyjnego, ale bez konieczności angażowania środków i ryzyka firmy. Pracodawca nie uczestniczy w kosztach - to pracownik jest stroną w umowie i to on opłaca miesięczny czynsz za użytkowanie auta. Pracodawca jedynie współpracuje z firmą zarządzającą flotą.

- Zdarza się, że firmy decydują się na utrzymywanie większej floty służbowych samochodów tylko dlatego, żeby oferować je swoim pracownikom do celów prywatnych. Ma to być forma dodatku do wynagrodzenia dla menedżerów wyższego i średnia szczebla. Można jednak skorzystać ze znacznie tańszego dla pracodawcy rozwiązania. Pracownik mógłby używać z auta w abonamencie i dzięki optymalizacji procesów biznesowych oraz współpracy pracodawcy z wyspecjalizowaną w tym firmą pokrywać tylko połowę kosztów użytkowania auta – mówi Katarzyna Sowa, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi z Grupy Masterlease,

Auto w abonamencie wartościowym benefitem pracowniczym?

Dla wielu pracowników samochody służbowe stanowią najważniejszy benefit pozapłacowy. Szczególnie ważna jest możliwość korzystania ze służbowego samochodu w celach prywatnych. A auto w formie abonamentu oferowane jako dodatek pozwala pracownikowi cieszyć się z możliwości podróżowania nowym samochodem przy oszczędności kosztów.

- Auto na abonament może odegrać również istotną rolę w strategii komunikacji firmy. Pracodawca proponuje pracownikom benefit, który jest nowy na rynku pracy i z pewnością wyróżni go spośród konkurencyjnych firm, co można z powodzeniem wykorzystać w budowaniu strategii employer brandingu przedsiębiorstwa. To szczególnie ważne dzisiaj, gdy tak dużo mówi się o tzw. rynku pracownika – dodaje Katarzyna Sowa.

Czym różni się samochód oferowany w formie benefitu od standardowego auta służbowego?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.