PARTNER PORTALU partner portalu

Reputacja marki - gra warta świeczki

Dobra reputacja w oczach konsumentów pozwala marce bądź firmie wyróżnić się na rynku, zbudować sobie grono lojalnych klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawić wyniki finansowe. Stąd coraz więcej przedsiębiorstw poświęca budowaniu swojej reputacji wiele czasu i nakładów. Jak podkreślają eksperci – jest to ciągły, złożony proces, na który nie ma jednego przepisu i który wymaga pracy we wszystkich aspektach funkcjonowania firmy: od CSR po employer branding.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Reputacja marki - gra warta świeczki

  • Reputacja marki to jej kapitał, który przekłada się na wymierne korzyści sprzedażowe i finansowe.
  • Eksperci podkreślają, że dobrej reputacji danej marki czy firmy nie da się zbudować w ciągu dni, tygodni, a czasem nawet lat.
  • Na wizerunek marki składa się wiele czynników. 

– Coraz więcej przedsiębiorców zwraca uwagę na reputację i nie myśli już tylko takimi kategoriami, że trzeba o nią dbać, bo to przełoży się na większą sprzedaż. Dzisiaj rynek idzie trochę w innym kierunku. Firmy dbają o reputację i wiedzą, że ona jest bardzo ważna, bo niesie ze sobą historię, która jest niewiarygodnie ważna przy sprzedaży produktów i usług. Konsumenci ją zapamiętują i chętnie wracają ponownie na zakupy albo stają się wiernymi, lojalnymi klientami – mówi Beata Kolterman, prezes Fundacji Na Rzecz Reputacji Marki Premium Brand.

Jak podkreśla, reputacja marki to jej kapitał, który przekłada się na wymierne korzyści sprzedażowe i finansowe. Pozwala wyróżnić się na rynku i skutecznie konkurować o klientów, budując ich lojalność. Dlatego dbałość o wizerunek i postrzeganie firmy na zewnątrz powinna być jednym z priorytetowych działań każdego przedsiębiorstwa.

– Jeżeli firma nie dba o reputację – trudno jej będzie osiągnąć jakiekolwiek sukcesy. Ostatni rok pokazał, że firmy poświęcają temu coraz więcej czasu, zainteresowania i coraz większe budżety. Nie inwestują dziś już tylko w zwiększanie sprzedaży, lecz przede wszystkim przechodzą do dbałości o własny wizerunek – mówi Beata Kolterman.

Na wizerunek marki składa się wiele czynników – zarówno jakość samego produktu bądź usługi, jak i spójna komunikacja z klientami, jej wiarygodność, wpływ na otoczenie społeczne czy relacje z pracownikami. Eksperci podkreślają, że dobrej reputacji danej marki czy firmy nie da się zbudować w ciągu dni, tygodni, a czasem nawet lat – jest to ciągły, złożony proces, na który nie ma jednego przepisu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.