Inwestycja w pracowników i aktywności employer branding opłaca się firmom – pokazuje McDonald’s Polska. Skutecznie wdrożona strategia rekrutacyjno-wizerunkowa nie tylko okazała się dobrą receptą na wyzwania rynku pracy, ale jest też doceniana w branży.

Na gali konkursu HR Dream Team firma McDonald's zwyciężyła w kategorii Skuteczna i przyjazna rekrutacja, a kilka dni wcześniej zdobyła również wyróżnienia Employer Branding Excellence Awards (w kategoriach Doskonała Strategia EB i Doskonała Kampania Internetowa).
Angażująca rekrutacja
Poprawa wyników rekrutacyjnych to efekt ponadrocznej pracy zespołu People McDonald’s nad udoskonaleniem aktywności z obszaru marki pracodawcy i przyjaznym charakterem rekrutacji do firmy. Kluczem okazała się – poprzedzona kilkumiesięcznymi badaniami – strategia employer branding.
Wdrażając ją, firma zmieniła podstawy dotychczasowych działań: m.in. rozszerzyła komunikację o nowe grupy docelowe i zwiększyła nacisk na lokalne kanały. Najważniejsza okazała się jednak praca u podstaw, np. edukowanie kierowników.
W rozbudowanym projekcie „Angażująca rekrutacja” w ciągu sześciu miesięcy przeszkolono z zakresu budowania doświadczeń kandydatów osoby odpowiedzialne za rekrutacje we wszystkich 400 restauracjach sieci.
Czytaj też: Polski McDonald's to fabryka menedżerów. 98 proc. zaczynało od pracy w restauracji
Jak podkreśla Joanna Rosiak, talent acquisition mmanager w McDonald’s odpowiedzialna za „Angażującą rekrutację”, w trakcie warsztatów z kierownikami "zmapowano" elementy procesu rekrutacyjnego, ustaliliśmy, co możemy zrobić, żeby każdy kandydat na rozmowie w naszych restauracjach czuł się dobrze i komfortowo.
– Badania candidate experience, które regularnie prowadzimy, pokazują, że przyniosło to dobre rezultaty, kandydaci dobrze oceniają atmosferę i przebieg spotkań rekrutacyjnych w McDonald’s”– mówi Rosiak.
Twarde wyniki
– Nagrody nas cieszą, ale to wyniki były dla nas najważniejsze. Działania podejmujemy przecież po to, żeby zapewnić kandydatów do naszych restauracji, a później tworzyć im takie miejsce pracy, które będą chcieli polecić kolejnym osobom” – podkreśla Monika Szyperek,koordynatorka Centrum Pracy McDonald’s.
I rzeczywiście, wyniki pokazują, że inwestycja w employer branding się opłaciła. W ciągu roku od rozpoczęcia pracy nad wdrożeniem strategii wzrosła ocena marki McDonald’s jako pracodawcy w badaniu prowadzonym wśród gości restauracji, firma zadebiutowała w pierwszej dziesiątce zestawienia Pracodawca Roku i zdobyła tytuł „Top Employers”, a przede wszystkim zdecydowanie zwiększyła liczbę aplikacji i pracowników.

KOMENTARZE (0)