Rekrutacyjna kampania McDonald’s Polska doceniona w branżowych konkursach

Inwestycja w pracowników i aktywności employer branding opłaca się firmom – pokazuje McDonald’s Polska. Skutecznie wdrożona strategia rekrutacyjno-wizerunkowa nie tylko okazała się dobrą receptą na wyzwania rynku pracy, ale jest też doceniana w branży.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacyjna kampania McDonald’s Polska doceniona w branżowych konkursach

Na gali konkursu HR Dream Team firma McDonald's zwyciężyła w kategorii Skuteczna i przyjazna rekrutacja, a kilka dni wcześniej zdobyła również wyróżnienia Employer Branding Excellence Awards (w kategoriach Doskonała Strategia EB i Doskonała Kampania Internetowa).

Angażująca rekrutacja

Poprawa wyników rekrutacyjnych to efekt ponadrocznej pracy zespołu People McDonald’s nad udoskonaleniem aktywności z obszaru marki pracodawcy i przyjaznym charakterem rekrutacji do firmy. Kluczem okazała się – poprzedzona kilkumiesięcznymi badaniami – strategia employer branding.

Wdrażając ją, firma zmieniła podstawy dotychczasowych działań: m.in. rozszerzyła komunikację o nowe grupy docelowe i zwiększyła nacisk na lokalne kanały. Najważniejsza okazała się jednak praca u podstaw, np. edukowanie kierowników.

W rozbudowanym projekcie „Angażująca rekrutacja” w ciągu sześciu miesięcy przeszkolono z zakresu budowania doświadczeń kandydatów osoby odpowiedzialne za rekrutacje we wszystkich 400 restauracjach sieci.

Czytaj też: Polski McDonald's to fabryka menedżerów. 98 proc. zaczynało od pracy w restauracji

Jak podkreśla Joanna Rosiak, talent acquisition mmanager w McDonald’s odpowiedzialna za „Angażującą rekrutację”, w trakcie warsztatów z kierownikami "zmapowano" elementy procesu rekrutacyjnego, ustaliliśmy, co możemy zrobić, żeby każdy kandydat na rozmowie w naszych restauracjach czuł się dobrze i komfortowo.

– Badania candidate experience, które regularnie prowadzimy, pokazują, że przyniosło to dobre rezultaty, kandydaci dobrze oceniają atmosferę i przebieg spotkań rekrutacyjnych w McDonald’s”– mówi Rosiak. 

Twarde wyniki

– Nagrody nas cieszą, ale to wyniki były dla nas najważniejsze. Działania podejmujemy przecież po to, żeby zapewnić kandydatów do naszych restauracji, a później tworzyć im takie miejsce pracy, które będą chcieli polecić kolejnym osobom” – podkreśla Monika Szyperek,koordynatorka Centrum Pracy McDonald’s.

I rzeczywiście, wyniki pokazują, że inwestycja w employer branding się opłaciła. W ciągu roku od rozpoczęcia pracy nad wdrożeniem strategii wzrosła ocena marki McDonald’s jako pracodawcy w badaniu prowadzonym wśród gości restauracji, firma zadebiutowała w pierwszej dziesiątce zestawienia Pracodawca Roku i zdobyła tytuł „Top Employers”, a przede wszystkim zdecydowanie zwiększyła liczbę aplikacji i pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.