Proste sposoby na skuteczny employer branding w mediach społecznościowych

W rekrutacji liczy się każdy kanał komunikacji. Także (a może przede wszystkim) media społecznościowe - Facebook, Instagram, YouTube, czy LinkedIn. Oto zatem kilka wskazówek, jak zadbać o wizerunek w tych kanałach komunikacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Proste sposoby na skuteczny employer branding w mediach społecznościowych

PODZIEL SIĘ


Autor: Gabriel Paździor

www.pulshr.pl

2 sie 2017 7:30


• Wobec rosnącej roli mediów społecznościowych nie można przechodzić obojętnie. Warto je dobrze poznać. W interesie swojej własnej firmy.

• Warto skupić się na jednym kanale komunikacji, a nie próbować w każdym swoich sił. Tylko trzeba wybrać tej właściwy. Z racji ilości odbiorców najczęściej będzie to Facebook.

• Poniżej przedstawiamy osiem wskazówek, na których warto oprzeć swoje przyszłe starania rekrutacyjne w mediach społecznościowych.

 

Ludzi korzystających obecnie z najpopularniejszych platform MS jest więcej niż kiedykolwiek. Facebook przekroczył zasięgiem liczbę 2 miliardów czynnych użytkowników, miliard ludzi dziennie korzysta z serwisu YouTube. Instagram, Twitter i SnapChat - liczba par oczu odwiedzających te platformy dziennie to już ponad 300 milionów.

W sumie media społecznościowe docierają dziś do 37 proc. populacji świata, a statystyczny człowiek poświęca im około 116 minut dziennie. Dla porównania - na posiłki przeznaczamy 74 min. , zaś na osobiste kontakty z innymi ludźmi ok. 26 minut dziennie. 

Czytaj też: "Przepraszam za bycie bezmyślnym" mówił gigant z doliny krzemowej

Dodać do tego trzeba, że w życiu najmłodszego pokolenia media społecznościowe są stale obecne, a dzielenie się tam treściami jest dla tych osób praktycznie tak powszechne jak oddychanie.

Warto więc zadać sobie pytanie, jak ten potężny potencjał wykorzystać?

LinkedIn, sieć społecznościowa, która opiera się o pracę i karierę zawodową. Jednak badania wskazują, że to platforma społecznościowa najmniej angażująca odbiorców, źródło: Sean MacEntee/flickr.com/CC BY 2.0 LinkedIn, sieć społecznościowa, która opiera się o pracę i karierę zawodową. Jednak badania wskazują, że to platforma społecznościowa najmniej angażująca odbiorców, źródło: Sean MacEntee/flickr.com/CC BY 2.0

• Wskazówka pierwsza

Trzeba uświadomić sobie, że żadna z powyższych usług nie jest uniwersalna. Siłą Twittera są treści z życia politycznego i newsy z życia gwiazd i mody. SnapChat to medium krótkich informacji (nie jest idealny jeśli chcemy szybko dotrzeć do mas). Najbardziej uniwersalnym jest bez wątpienia Facebook.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.