PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pracownik o swojej firmie: wiarygodna promocja, budowanie wlasnej marki

Pracownik może być najgorszą reklamą albo najlepszą wizytówką marki. Employee advocacy pozwala wykorzystać zaangażowanie pracowników w promowanie firmy. – Jeżeli o danej firmie mówi pracownik, to jest to osoba bardziej wiarygodna niż np. celebryta, który co kilka dni zmienia promowaną firmę – wyjaśnia prof. Paweł Korzyński z Akademii Leona Koźmińskiego.

Pracownik o swojej firmie: wiarygodna promocja, budowanie wlasnej marki
Employee advocacy pozwala wykorzystać zaangażowanie pracowników w promowanie firmy (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Popularność tego zjawiska (tj. employee advocacy - dop.red.) mocno związana jest z popularyzacją mediów społecznościowych, szczególnie LinkedIn – wyjaśnia prof. Paweł Korzyński z Akademii Leona Koźmińskiego.
  • Decyzja o tym, kto powinien stać się twarzą firmy, nie może być podjęta pochopnie. Przykład idzie z góry. To zarządzający zespołem winien jako pierwszy pokazać się w mediach społecznościowych z przekazem o wartościach i sukcesach firmy.
  • Pokazując naszą prywatną twarz, pokazując, że korzystamy ze sprzętu, który później oferujemy klientom, budujemy naszą wiarygodność. Pokazujemy, że nie jesteśmy przypadkowymi ludźmi, że nie "puszczamy ściemy" – tłumaczy Piotr Wiśniewski.

Z raportu serwisu Hootsuite "Digital 2020 – We Are Social" wynika, że z mediów społecznościowych w naszym kraju aktywnie korzysta 18 milionów osób. To o 6 proc. więcej niż w 2019 roku. Średnio z internetu za pomocą różnych urządzeń korzystamy ponad 6 godzin dziennie, z czego prawie dwie godziny przeznaczamy na media społecznościowe.

Weber Shandwick wylicza, że spośród wszystkich pracowników posiadających przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym, średnio połowa zamieszcza posty na temat pracodawcy. Idąc dalej – z raportu Social Media Employee Advocacy: Tapping Into the Power of an Engaged Workforce wynika, że 56 proc. pracowników wierzy w swoją firmę i chce ją promować.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Polubcie swojego prezesa

Jest zatem baza zaangażowania pracowników. Sposoby jej wykorzystania także. Employee advocacy choć jest zjawiskiem dopiero raczkującym w naszym kraju, to już zauważanym przez firmy zarówno te duże, jak i te mniejsze.

– Myślę, że popularność tego zjawiska mocno związana jest z popularyzacją mediów społecznościowych, szczególnie LinkedIn. Ta platforma w Polsce popularność zdobyła później niż na świecie. My mieliśmy swój lokalny GoldenLine, gdzie funkcjonalności było mniej niż na LinkedIn. Ten w ostatnim czasie też przeszedł sporą transformację, przejmując niektóre funkcjonalności z Facebooka – wyjaśnia prof. Paweł Korzyński, kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownik o swojej firmie: wiarygodna promocja, budowanie wlasnej marki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.