PARTNER PORTALU partner portalu

Pracownik ambasadorem firmy w social mediach. Jak się to robi

Pracownik może być najgorszą reklamą, może też być najlepszym adwokatem czy wizytówką firmy. Jak wykorzystać chęć promowania firmy i jej sukcesów przez pracowników? Odpowiedzią jest employee advocacy. Jednak po to, by pracownik był "ambasadorem firmy" trzeba umiejętnie wykorzystać jego zaangażowanie i nie wpaść w pułapkę kolejnego służbowego obowiązku.


REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownik ambasadorem firmy w social mediach. Jak się to robi

  • 98 proc. pracowników, posiada konto w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym. Ponad połowa pracowników chce promować w nich swojego pracodawcę.
  • Decyzja o tym, kto powinien stać się twarzą firmy, nie może być podjęta pochopnie. Przykład idzie z góry. To zarządzający zespołem winien jako pierwszy pokazać się w mediach społecznościowych z przekazem o wartościach i sukcesach firmy.
  • Autentyczność i motywacja to klucz do sukcesu. Ambasadorem firmy i promotorem jej sukcesów nie może być z obowiązku.

MasterCard, Reebok czy Dell – to światowe przykłady firm, które postawiły na employee advocacy. Trend stosunkowo młody i pozornie dość prosty. Employee advocacy wykorzystuje zaangażowanie pracowników. To oni bowiem w wielu przypadkach są najlepszym źródłem wiedzy na temat marki czy produktu.

Wierzę w firmę

Garść danych. Jak wyliczył portal Weber Shandwick 98 proc. pracowników, posiada konto w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym. Średnio połowa zamieszcza tam posty na temat pracodawcy. Z raportu Social Media Employee Advocacy: Tapping Into the Power of an Engaged Workforce wynika, że 56 proc. pracowników wierzy w swoją firmę i chce ją promować. Jak wykorzystać potencjał? 

- Przede wszystkim bycie ambasadorem marki polega na byciu najlepszym przykładem, uosobieniem wartości i misji firmy. Jeśli firma wnosi wartość i dba o swoją społeczność, wyróżnia się na rynku, to nie musi się chwalić. To inni ją pochwalą i będą wskazywać jako przykład. Pamiętajmy, że ambasador to nie osoba najgłośniej mówiąca o firmie, ale ta, która najlepiej o niej świadczy – wyjaśnia Doris Maklewska, konsultanka budowania marki osobistej w mediach społecznościowych

Potwierdza to Marta Cała-Sturzbecher z agencji MoMa, która podkreśla, że działania firmy zgodnie z zasadami fair play procentują.

- Po pierwsze: codzienne działanie fair, działanie zgodnie z deklarowanymi wartościami, procentuje. W takiej sytuacji pracownicy lubią swoje miejsce pracy, doceniają sukcesy i rozwój firmy oraz cieszą się z nich, a w konsekwencji identyfikują się z firmą i jej osiągnięciami. Drugą składową jest docenianie pracowników, tak jak to mamy w obecnej sytuacji pracy w wyjątkowych warunkach, jakie wprowadza stan epidemii. Wielu pracodawców docenia to, że ich pracownicy nie opuszczają miejsc pracy i mówi o tym głośno. Na co dzień warto jednak doceniać starania naszego zespołu, nawet jeśli nieznacznie wykraczają poza ich obowiązki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.