PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownik a social media: Jak zachęcić go do promowania firmy w sieci?

Wiele osób wciąż pilnuje tego, aby oddzielać życie zawodowe od prywatnego, również w mediach społecznościowych. Swojej prywatności szczególnie strzegą na Facebooku. Tymczasem firmy wiele by zyskały, gdyby pracownicy chcieli się dzielić firmowymi postami również tam. Jak ich do tego zachęcić?

Pracownik a social media: Jak zachęcić go do promowania firmy w sieci?
Działy HR nie wykorzystują potencjału, który drzemie w mediach społecznościowych? (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Pracownicy publikujący w social media informacje o firmie są nie tylko bardziej wiarygodni niż kiedy robi to sama firma w imieniu własnym, ale też miewają wielokrotnie większy zasięg od firmowych kanałów.
  • Nie każdy jednak chce mówić o swoim życiu zawodowym, używając do tego prywatnych kanałów w mediach społecznościowych. Można go jednak spróbować do tego zachęcić. Jak?
  • Największe zainteresowanie i zaangażowanie pracowników wzbudzają posty z „życia (firmy) wzięte”, pokazujące ich codzienne środowisko pracy. Takimi postami pracownicy najchętniej dzielą się ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych i najchętniej je komentują – mówi Olga Faszczewska, Employer Branding & Communication Leader JCommerce.

O tym, jak ważna jest obecność firmy w mediach społecznościowych z punktu widzenia HR, nikogo przekonywać nie trzeba. – Daje możliwość dotarcia do kandydatów pasywnych, którzy nie szukają pracy aktywnie, pozwala prezentować materiały biznesowe i edukować kandydatów, pokazać kulturę organizacyjną firmy także w mniej formalny sposób, co daje szanse na budowanie relacji i prowadzenie dialogu z potencjalnymi kandydatami – to tylko niektóre zalety, które wymienia nam Anna Mikulska, Employer Branding Director&Partner MJCC.

Kanały firmowe to jednak jedno, a osobiste profile pracowników w mediach społecznościowych to coś zupełnie innego. Coś, w czym niewątpliwie tkwi ogromna siła. – Z całą pewnością marka własna pracownika jest najtańszym, najszybszym i najbardziej wiarygodnym sposobem na budowanie brandu firmy. Działy HR nie wykorzystują jednak potencjału, który drzemie w mediach społecznościowych. Pracownik, który chwali się, że pracuje w danej firmie, jest wiarygodny. Opinie zatrudnionych są znacznie skuteczniejszym przekazem niż płatna reklama – mówi dr Mateusz Grzesiak, psycholog, trener, doradca biznesowy.

Jest jeszcze jedna ważna kwestia, na którą zwraca uwagę Anna Mikulska – pracownicy nie tylko są bardziej wiarygodni niż instytucja, ale też miewają wielokrotnie większy zasięg niż firmowe kanały. – Różnice nie zawsze są może tak spektakularne jak w przypadku Richarda Bransona, którego na LinkedInie śledzi ponad 13 milionów użytkowników, i jego firmy Virgin Media, która może cieszyć się niespełna 120 tysiącami obserwatorów, ale ten przykład pokazuje, jak ważne mogą być dla marki organizacji, marki jej pracowników i członków kadry zarządzającej – dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pracownik a social media: Jak zachęcić go do promowania firmy w sieci?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2018-01-27 11:23:10

    Przede wszystkim dobre wynagrodzenie i dobry produkt, a pracownicy sami beda promowac firme. Zauwazylem, ze moi znajomi z pensjami 10k na reke i wiecej sami polecaja produkty firm w ktorych pracuja, oczywiscie jezeli widza, ze faktycznie mozna je polecic bo przeciez nie wcisna znajomym bubla.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.